Úřední hodiny
- Podrobnosti
- Kategorie: Struhařov
- Zveřejněno: 15. 3. 2016 14:58
- Napsal Struharov
- Zobrazeno: 12598
Správní území obce Struhařov se rozkládá na výměře 2195,39 ha na sedmi katastrálních územích.
Bořeňovice 470,73 ha
Býkovice u Bořeňovic 273,52 ha
Jezero 362,72 ha
Myslič 266,28 ha
Skalice u Benešova 378,47 ha
Střižkov u Bořeňovic 70,96 ha
Struhařov u Benešova 372,71 ha
Ve správním území obce jsou tyto místní části:
Babčice, Bořeňovice, Budkov, Býkovice, Dolní Podhájí, Hlíňánky, Horní Podhájí, Jezero, Myslič, Pecínov, Skalice, Střížkov, Struhařov, Svatý Jan, Věřice
V obci žije 988 obyvatel (stav k 1. 1. 2023).
První písemná zmínka o obci pochází z roku 1370.
nově otevreno od 2.7.2024
na území obce Struhařov
Vetrne_elektrarny-Myty_a_fakta_2006.pdf
Podil_OZE_na_vyrobe_el_v_EU_2020.pdf
potencial-vetrne-energie-cr_2023.pdf
Tabulka_Hlučnosti_S_Decibely_A_Příklady_Hluku.pdf
VE_v_roce_2021-přehled_instalovaného_výkonu.pdf
OZNÁMENÍ O ZVEŘEJNĚNÍ
Tyto dokumenty byly zveřejněny v elektronické podobě na elektronické úřední desce obce http://chopos.cz/struharov-obecni-urad/struharov-uredni-deska.html, internetových stránkách obce http://chopos.cz/struharov-obecni-urad/struharov-rozpocty.html a http://chopos.cz/struharov-obecni-urad/struharov-závěrečné-účty.html
Tyto dokumenty byly zveřejněny v elektronické podobě na internetových stránkách DSO CHOPOS http://chopos.cz/urad-sluzby-dokumenty/rozpocty.html a http://chopos.cz/urad-sluzby-dokumenty/zaverecne-ucty.html
Tyto dokumenty byly zveřejněny v elektronické podobě na úřední desce Města Benešov – úřední deska jiných subjektů http://www.benesov-city.cz/vismo/zobraz_dok.asp?ud=2&p1=39524&tzv=1&pocet=25&stranka=6
Dále budou na výše zmíněných webových stránkách zveřejněny aktualizované nebo nově vydané dokumenty daných subjektů:
Do listinné podoby dokumentů obce Struhařov je možno nahlédnout v kanceláři OÚ Struhařov, Struhařov 74, 256 01 Benešov, v úředních hodinách: pondělí 9.00 hod. - 11.00 hod. 15.00 hod. – 17.00 hod., středa 9.00 hod. - 11.00 hod. a čtvrtek 9.00 hod. - 11.00 hod. 13.00 hod. – 15.00 hod.
Do listinné podoby dokumentů DSO CHOPOS je možno nahlédnout v kanceláři DSO CHOPOS, Křižíkova 1424, 256 01 Benešov.
Do listinné podoby dokumentů DSO BENE-BUS je možno nahlédnout v kanceláři DSO BENE-BUS, Masarykovo náměstí 1, Benešov, č. dveří 510, pondělí – čtvrtek - 8.00-14.00 hod.
Oficiální název | Obec Struhařov |
Kontaktní adresa | Obecní úřad Struhařov |
Struhařov 75 | |
256 01 Benešov | |
Telefony | Obecní úřad 326 539 060 |
starosta: Ing. Libor Matoušek 731 483 656 | |
místostarosta: Josef Strnad 604 174 422 účetní : Pavla Hrochová 773 476 966 knihovna: paní Zelenková 775 545 821 |
|
E-maily | Obecní úřad Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
starosta: Ing. Libor Matoušek Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ; místostarosta: Josef Strnad Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. účetní: Pavla Hrochová Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
|
Bankovní spojení | 0320076389/0800 |
Číslo účtu u ČNB | 94-3810121/0710 |
IČ | 00232751 |
DIČ | CZ00232751 |
Číslo datové schránky | 7mzaszz |
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT, je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan - veřejná správa. Czech POINT je asistovaným místem výkonu veřejné správy, kde každý může získat informace o údajích, které o něm vede stát v centrálních registrech a kde bude moci také učinit jakékoliv podání ke státu. Tato služba není určena k nahlížení do registrů, ale pouze k vystavení ověřeného výstupu z příslušného registru. Cílem projektu Czech POINT je vytvořit takovou službu pro komunikaci se státem a to prostřednictvím jednoho místa, kde bude možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.
Czech POINT a základní registry
Czech POINT pokračuje v přibližování výkonu státní správy občanům. Potvrzuje, že je nejpohodlnějším způsobem, jak z jediného místa komunikovat s úřady a institucemi. Kromě standardní škály služeb, rozšiřuje od 1. 7. 2012 svoji nabídku o výpisy ze základních registrů podle zákona č.111/2009 Sb., o základních registrech.
Občané tak mají možnost ověřit si údaje, které jsou o nich v registrech vedeny, úředníci pak mají prostřednictvím formulářů v části CzechPOINT@office přístup k referenčním údajům ze základních registrů.
Úřední hodiny:
Výpisy z veřejných evidencí:
- Obchodní rejstřík
- Živnostenský rejstřík
- Katastr nemovitostí
Výpisy z neveřejných evidencí:
- Rejstříku trestů
- Výpis z bodového hodnocení řidiče
Ceník:
ceny za jednotlivé služby na stránkách https://www.czechpoint.cz/public/accord_posts/jaka-je-vyse-poplatku/
Jaké doklady mají žadatelé o výpis doložit:
Ověřené výpisy z veřejných evidencí:
U veřejných evidencí není ověřována totožnost žadatele. Žadatel je pouze povinen sdělit relevantní kritéria pro vyhledání svého požadavku.
Obchodní rejstřík – IČ subjektu
Živnostenský rejstřík – IČ podnikatele / fyzické osoby
Katastr nemovitostí – Název katastrálního území a číslo listu vlastnictví
Ověřené výpisy z neveřejných evidencí:
Rejstřík trestů - Pro vydání ověřeného výpisu z RT je třeba podepsat písemnou žádost a doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká. K prokázání totožnosti přineste s sebou občanský průkaz nebo cestovní pas. Výpis z RT je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud nikdo žádá o výpis z RT v zastoupení, musí doložit i úřední ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost.
Výpis z bodového hodnocení řidiče - O výpis může zažádat pouze žadatel sám, nebo jím určený zmocněnec. Osoba, která na pracovišti Czech POINT o výpis žádá, musí mít platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas) a musí mít přiděleno rodné číslo. Nepovinně je možné v žádosti i udávat číslo řidičského průkazu.
http://www.czechpoint.cz/web/
CzechPOINT@home
Občané, kteří dávají přednost elektronické komunikaci, mají konečně možnost získat výpis z Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku a dalších rejstříků ISVS v elektronické podobě. Stačí mít aktivní datovou schránku. Pak už nemusíte chodit pro požadovaný výpis na kontaktní místo Czech POINT, výpis vám bude doručen do vaší datové schránky. Nabídka výpisů bude postupně doplňována v závislosti na změnách v legislativě ČR.
Pokud nemáte datovou schránku dosud zřízenu, můžete o ni požádat pomocí následujícího postupu.
o místním poplatku ze vstupného
o místním poplatku za užívání veřejného prostranství
o místním poplatku ze psů
o místním poplatku z pobytu
kterou se zrušuje obecně závazná vyhláška č.7/2010, o místním poplatku za provozovaný výherní hrací přístroj nebo jiné technické herní zařízení povolené Ministerstvem financí podle jiného právního předpisu
Obecně závazná vyhláška č. 2/2012
k poskytovoní dotace na vodárenskou infrastrukturu
K HODNOTĚ POZEMKŮ NA ÚZEMÍ OBCE STRUHAŘOV
Platná od 27.1.2021
SMERNICE_21_1_o_VZ_Struharov_od_01_2021.pdf
o postupech pro přijímání a vyřizování petic a stížností
Interní směrnice č. 4/2011
žádosti o informace
Interní směrnice č. 2/2011
sazebník úhrad za poskytování informací
Interní směrnice č. 3/2011
Adresa pro elektronickou podatelnu:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Pravidla potvrzování doručení datových zpráv:
Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je:
- zaručený elektronický podpis oprávněného zaměstnance obce
- datum a čas, kdy byla datová zpráva doručena
Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena.
Požadavky na elektronická podání:
Z podání musí být jasně zřejmé pro kterou obec popř. osobu je toto určeno.
Při použití jiných formátů nemusí být elektronická podatelna způsobilá takové podání přijmout.
Jednou e-mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání.
Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.
Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: (max. doba uplynutí od doručení zprávy do odeslání potvrzení)
Přijaté elektronické podání následně projde předepsanými kontrolami, např. z hlediska své čitelnosti, přítomnosti elektronického podpisu, přítomnosti viru, atd. O doručení podání na elektronickou podatelnu tato vyrozumí odesilatele emailovou zprávou (potvrzením) o přijetí podání. Do této zprávy pak budou vypsány identifikační údaje podání, její součástí bude též elektronický podpis zaměstnance podatelny a časový údaj kdy byla datová zpráva doručena. Maximální doba pro odeslání potvrzení o doručení zprávy elektronické podatelně je v pracovních dnech do 24 hodin. Ve dnech pracovního volna a pracovního klidu počíná čas pro odeslání potvrzení o doručení datové zprávy elektronické podatelně běžet následující pracovní den po dni pracovního volna či pracovního klidu.
Neprojde-li podání některou z výše uvedených kontrol, nebude podatelnou přijato a v potvrzení pak bude uveden tento konkrétní důvod nepřijetí.
Pokud potvrzení o doručení datové zprávy odesílateli nebude doručeno ve výše uvedeném čase, nebyla zpráva elektronické podatelně doručena.
Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:
1. Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB, CD). Nosič můžete doručit do podatelny obce Struhařov, Struhařov 75, 256 01 Benešov, a to v pondělí 9,00-11,00 a 15,00-17,00, ve středu 9,00-11,00 a ve čtvrtek 9,00-11,00 a 13,00-15,00.
2. Prostřednictvím e-mailové zprávy i nepodepsané elektronickým podpisem, odeslané na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu):
*.TXT (prostý text)
*.RTF (dokument v textovém standardu RTF)
*.DOC (WORD)
*.WPD (602 TEXT)
*.PDF (dokument ve formátu Adobe Acrobat Reader®)
Postup v případě zjištění výskytu škodlivého kódu u přijaté datové zprávy:
Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý kód, není zpracovávána. Pokud z přijaté datové zprávy lze zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zaslán informativní email se zprávou, že doručená zpráva obsahovala virus, a proto není považována za řádně doručenou.
Elektronická podatelna je u obce zřízena za účelem možnosti přijímat a odesílat datové zprávy při korespondenci s občany nebo organizacemi České republiky, které za použití zaručeného elektronického podpisu požívají stejnou právní kvalifikaci, jako dokumenty v listinné formě, jež obsahují notářsky ověřený/é podpis/y.
Elektronická podatelna obce je určena pro příjem elektronických podání od občanů ČR a organizací ČR ve smyslu nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 496/2004 Sb. o elektronických podatelnách.
Není určena pro reklamní a nabídkové činnosti firem a jednotlivců.
2024-BEZHOTOVOSTNÍ_PLATBY_OBCI_STRUHAROV.pdf
Obecní úřad oznamuje občanům, že poplatky za odpad na rok 2024, se budou moci hradit v úředních hodinách po 8. lednu 2024. Poplatky lze hradit i bezhotovostně. Děkujeme za pochopení.
lokality Z.SK.23 a Z.SK.24
00a_Zm1_ÚP_Struhařov_TEXT_výrok_vyd.pdf
00b_Zm1_ÚP_Struhařov_TEXT_odůvodnění_vyd.pdf
00c_Zm1_ÚP_Struhařov_TEXT_příloha_odůvodnění_vyd.pdf
01_Zm1_ÚP_Struhařov_výkres_základního_členění_vyd.pdf
02_Zm1_ÚP_Struhařov_hlavní_výkres_vyd.pdf
03_Zm1_ÚP_Struhařov_výkres_VI_vyd.pdf
04_Zm1_ÚP_Struhařov_výkres_VPS_vyd.pdf
05_Zm1_ÚP_Struhařov_koordinační_výkres_vyd.pdf
00a_Zm1_ÚP_Struhařov_TEXT_výrok_po_SEA.pdf
00b_Zm1_ÚP_Struhařov_TEXT_odůvodnění_po_SEA.pdf
00c_Zm1_ÚP_Struhařov_TEXT_příloha_odůvodnění_po_SEA.pdf
01_Zm1_ÚP_Struhařov_výkres_základního_členění_po_SEA.pdf
02_Zm1_ÚP_Struhařov_hlavní_výkres_po_SEA.pdf
03_Zm1_ÚP_Struhařov_výkres_VI_po_SEA.pdf
04_Zm1_ÚP_Struhařov_výkres_VPS_po_SEA.pdf
05_Zm1_ÚP_Struhařov_koordinační_výkres_po_SEA-komprimovaný.pdf
06_Zm1_ÚP_Struhařov_výkres_širších_vztahů_po_SEA-compressed.pdf
00a_UP Struharov_vyrok_fin. podoba_rijen 2017.pdf
00b_UP Struharov_oduvodneni_fin. podoba_rijen 2017.pdf
N1_UP Struharov_vykres zakladniho cleneni.pdf
N2_UP Struharov_hlavni vykres.pdf
N3_UP Struharov_vykres koncepce VI.pdf
N4_UP Struharov_vykres VPS_VPO.pdf
O1_UP Struharov_koordinacni vykres.pdf
O2_UP Struharov_vykres sirsich vztahu.pdf
1. Název |
Obec Struhařov |
2. Důvod a způsob založení |
Obec Struhařov v souladu s ústavním zákonem číslo 1/1993 Sb. (ústava České republiky) základním územním samosprávným územním společenstvím občanů. Vznik a zánik obcí (měst) je v současném právním řádu České republiky upraven zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších právních předpisů. Podle § 1, odstavce 1, písmena a) zmíněného zákona jsou obcemi ty územní celky, které byly obcemi ke dni účinnosti zákona, tj. 24. listopadu 1990. Obec je samostatně spravována zastupitelstvem. 1)obec jako právnická osoba 1) zákon čís. 1/1993 Sb. (ústava ČR) článek 101 |
3. Organizační struktura |
v Zastupitelstvo (hypertextový odkaz na kontakty nebo vypsat) Ø Finanční výbor Ø Kontrolní výbor v Příspěvkové organizace
v Zřizované organizace podle jiného zákona Ø Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Struhařov podle zákona č. 133/1985 Sb.
|
4. Kontaktní spojení |
Struhařov 75 |
4. 1 Kontaktní poštovní adresa |
Struhařov 75 |
4. 2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu |
Struhařov 75 |
4. 3 Úřední hodiny |
pondělí 9.00 hod. - 11.00 hod. 15.00 hod. – 17.00 hod. |
4. 4 Telefonní čísla |
starosta: Ing. Libor Matoušek, 731 483 656 |
4. 5 Čísla faxu |
subjekt nepoužívá fax |
4. 6 Adresa internetové stránky |
|
4. 7 Adresa e-podatelny |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
4. 8 Další elektronické adresy |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
5. Případné platby lze poukázat |
Česká spořitelna a.s., Tyršova 162 Benešov |
6. IČ |
00232751 |
7. DIČ |
CZ00232751 |
8. Dokumenty |
- |
8.1 Seznamy hlavních dokumentů |
|
8.2 Rozpočet |
Rozpočty |
9. Žádosti o informace |
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů Lhůty
Termíny
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Kdo může o informaci požádat
Kdo informaci poskytne
Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno
Další omezení práva na informace
Jak se o informaci žádá Žádost o poskytnutí informace se podává
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Co musí písemná žádost obsahovat
Jaký bude postup povinného subjektu
Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví
Komu se odvolání posílá
Kdo o odvolání rozhodne
|
10. Příjem žádostí a dalších podání |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je: - zaručený elektronický podpis oprávněného zaměstnance obce Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena. Požadavky na elektronická podání: Z podání musí být jasně zřejmé, pro kterou obec popř. osobu je toto určeno. Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: (max. doba uplynutí od doručení zprávy do odeslání potvrzení) Přijaté elektronické podání následně projde předepsanými kontrolami, např. z hlediska své čitelnosti, přítomnosti elektronického podpisu, přítomnosti viru, atd. O doručení podání na elektronickou podatelnu tato vyrozumí odesilatele emailovou zprávou (potvrzením) o přijetí podání. Do této zprávy pak budou vypsány identifikační údaje podání, její součástí bude též elektronický podpis zaměstnance podatelny a časový údaj kdy byla datová zpráva doručena. Maximální doba pro odeslání potvrzení o doručení zprávy elektronické podatelně je v pracovních dnech do 24 hodin. Ve dnech pracovního volna a pracovního klidu počíná čas pro odeslání potvrzení o doručení datové zprávy elektronické podatelně běžet následující pracovní den po dni pracovního volna či pracovního klidu. Neprojde-li podání některou z výše uvedených kontrol, nebude podatelnou přijato a v potvrzení pak bude uveden tento konkrétní důvod nepřijetí. Pokud potvrzení o doručení datové zprávy odesílateli nebude doručeno ve výše uvedeném čase, nebyla zpráva elektronické podatelně doručena.
Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:
Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu): Postup v případě zjištění výskytu škodlivého kódu u přijaté datové zprávy: Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý kód, není zpracovávána. Pokud z přijaté datové zprávy lze zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zaslán informativní email se zprávou, že doručená zpráva obsahovala virus, a proto není považována za řádně doručenou. Elektronická podatelna je u obce zřízena za účelem možnosti přijímat a odesílat datové zprávy při korespondenci s občany nebo organizacemi České republiky, které za použití zaručeného elektronického podpisu požívají stejnou právní kvalifikaci, jako dokumenty v listinné formě, jež obsahují notářsky ověřený/é podpis/y. Elektronická podatelna obce je určena pro příjem elektronických podání od občanů ČR a organizací ČR ve smyslu nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 496/2004 Sb. o elektronických podatelnách. Není určena pro reklamní a nabídkové činnosti firem a jednotlivců. |
11. Opravné prostředky |
Co když orgán žádosti nevyhoví Odvolání · Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení. · Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti. · O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat. · Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem. · Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu. Stížnost · Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně, nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno. |
12. Formuláře |
|
13. Popisy postupů – návody pro řešení životní situace |
|
14. Předpisy |
- |
14.1 Nejdůležitější používané předpisy |
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
|
14.2 Vydané právní předpisy |
Obec Struhařov vydává mj. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření. |
15. Úhrady za poskytování informací |
- |
15. 1 Sazebník úhrad za poskytování informací |
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy. |
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací |
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností. |
16. Licenční smlouvy |
- |
16. 1 Vzory licenčních smluv |
Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů |
16. 2 Výhradní licence |
V současné době nejsou pro obec poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. |
RO_1_24.pdf vyvěšeno 19.4.2024
RO_2_24.pdf vyvěšeno 30.5.2024
RO_3_24.pdf vyvěšeno 14.6.2024
Schválený_rozpočet_2023_UD.pdf
RO_1_2023.pdf vyvěšeno dne 24.3.2023
RO_2_2023.pdf vyvěšeno dne 21.4.2023
RO_3_2023.pdf vyvěšeno dne 16.6.2023
RO_4_2023.pdf vyvěšeno dne 30.6.2023
RO_5_2023.pdf vyvěšeno dne 25.8.2023
RO_6_2023.pdf vyvěšeno dne 22.9.2023
RO_7_2023.pdf vyvěšeno dne 20.10.2023
RO_8_2023.pdf vyvěšeno dne 1.12.2023
RO_9_2023.pdf vyvěšeno dne 2.1.2024
RO_01_22.pdf vyvěšeno dne 28.3.2022
RO_02_22.pdf vyvěšeno dne 8.4.2022
RO_03_22.pdf vyvěšeno dne 20.5.2022
RO_04_22.pdf vyvěšeno dne 3.6.2022
RO_05_22.pdf vyvěšeno dne 1.7.2022
RO_06_22.pdf vyvěšeno dne 22.9.2022
RO_07_22.pdf vyvěšeno dne 3.11.2022
Navrh_rozpocet 2021 paragraf.pdf
RO1_21.pdf vyvešeno dne 9.4.2021
RO2_21.pdf vyvěšeno dne 7.5.2021
RO3_21.pdf vyvěšeno dne 4.6.2021
RO4_21.pdf vyvěšeno dne 1.7.2021
RO5_21.pdf vyvěšeno dne 24.9.2021
RO6_21.pdf vyvěšeno dne 22.10.2021
RO7_21.pdf vyvěšeno dne 5.11.2021
RO8_21.pdf vyvěšeno dne 3.12.2021
RO9_21.pdf vyvěšeno dne 5.1.2022
RO 1_20.pdf vyveseno 14.5.2020
RO 2_20.pdf vyveseno 21.8.2020
RO 3_20.pdf vyveseno 18.9.2020
RO 4_20.pdf vyveseno 2.10.2020
RO 5_20.pdf vyveseno 26.11.2020
RO 6_20.pdf vyveseno 21.12.2020
RO_7_20.pdf vyvěšeno 4. 1. 2021
Navrh_rozpocet 2019 prijmy.pdf
Navrh_rozpocet 2019 vydaje.pdf
Navrh_rozpoctovy vyhled 20_21.pdf
Schvaleny rozpocet 2019 prijmy.pdf
Schvaleny rozpocet 2019 vydaje.pdf
Rozpotovy vyhled 2020_2021.pdf
RO 1_2019.pdf vyvěšeno 17.5.2019
RO 2_2019.pdf vyvěšeno 14.6.2019
RO 3_2019.pdf vyvěšeno 28.6.2019
RO 4_2019.pdf vyvěšeno 26.8.2019
RO 5_2019.pdf vyvěšeno 20.9.2019
RO 6_2019.pdf vyvěšeno 31.10.2019
RO 7_2019.pdf vyvěšeno 14.11.2019
RO 8_2019.pdf vyvěšeno 20.12.2019
Rozpoctovy vyhled 2019_2020.pdf
rozpoctove_opatreni_c_1_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c_2_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c3_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c_4_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c_5_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c_6_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c_7_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c_8_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c_9_2018.pdf
rozpoctove_opatreni_c_10_2018.pdf
K nahlížení do registru v elektronické podobě je nutno získat přístupové jméno a heslo, které se vydává po vyplnění a ověření žádosti.
Informace a pokyny
Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů ukládá veřejným funkcionářům povinnost podávat příslušnému evidenčnímu orgánu formou čestného prohlášení oznámení o jiných vykonávaných činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích, která jsou evidenčním orgánem vedena v registru oznámení.
Návod a postupy k vydání uživatelského jména a hesla:
K nahlížení do registru v elektronické podobě je nutno získat přístupové jméno a heslo, které udělí OÚ Struhařov, Struhařov 75, 256 01 Benešov – kancelář starosty.
Do registru je možné nahlížet osobně u evidenčního orgánu nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě. Výpisy a opisy evidenční orgán neověřuje a tyto listiny nemají charakter veřejných listin.
Doporučení:
1. Seznámit se s podmínkami vydání uživatelského jména a hesla, viz tato stránka.
2. Každý má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru a pořizovat si
z něj opisy a výpisy.
3. Písemná žádost musí obsahovat jméno, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu
pro doručování žadatele a údaj o tom, zda žadatel bude do registru nahlížet osobně nebo
v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.
Žádost lze podat:
a) Osobně u evidenčního orgánu,
b) Prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo
c) Elektronicky pomocí e-podatelny OÚ na e-mailovou adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
4. Na základě podané žádosti bude žadateli přiděleno uživatelské jméno a přístupové heslo.
Přístupové údaje budou žadateli předány podle způsobu podání žádosti s výjimkou žádosti podané podle bodu 3 písm. a). Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě je zakázáno!
5. Zveřejnit lze pouze údaje uvedené v registru, které se týkají veřejného funkcionáře – v podmínkách obce se jedná o člena zastupitelstva obce, který je pro výkon funkce dlouhodobě uvolněn a člena zastupitelstva obce, který před svým zvolením do funkce člena zastupitelstva nebyl v pracovním poměru, ale vykonává funkce ve stejném rozsahu jako člen zastupitelstva obce, který je pro výkon funkce dlouhodobě uvolněn.
6. Každý má právo písemně sdělit evidenčnímu orgánu skutečnosti, které nasvědčují nepravdivosti nebo neúplnosti údajů, uvedených v oznámeních evidovaných v registru.
7. Sdělení lze podat též v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.
8. Každý má právo oznámit orgánu státní správy nebo územní samosprávy svoje podezření, že veřejný funkcionář porušil povinnosti (§ 67 zákona o přestupcích).
Poučení:
Veškeré údaje vedené v registru mohou být použity a dále zpracovávány, pouze za účelem zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře.
Zpracováním osobních údajů v registru nesmí být dotčena ochrana osobních údajů (zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů).
Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a heslo k nahlížení do registru je zakázáno a je přestupkem, za který lze udělit pokutu do výše 50 000 Kč.
Dále je přestupkem používání nebo další zpracování údajů vedených v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře.
O každém nahlédnutí do registru se automaticky provede záznam s uvedením data, času a předmětu dotazu, případně požadovaného dokumentu.
Přidělené uživatelské jméno a heslo opravňuje po dobu, na které bylo vystaveno, nahlížet do registru na jeho stránkách z libovolného počítače připojeného k veřejné datové síti.
Evidenční orgán si vyhrazuje právo zrušit či zablokovat uživatelské jméno a heslo pokud má důvodné podezření, že byly porušeny podmínky, za kterých bylo vydáno, zejména pokud bylo sděleno třetí osobě.
Podáním Žádosti o udělení uživatelského jména a hesla žadatel souhlasí se zpracováváním osobních údajů a to na dobu nejméně pět let po ukončení platnosti přiděleného uživatelského jména.
Dokumenty v registru jsou uveřejňovány jako dokumenty PDF. K jejich prohlížení je nutný volně dostupný prohlížeč.
Čestné prohlášení - formulář
Žádost o elektronické nahlédnutí do registru
Nahlížení do registru
Struhařov, dle starých listin také Strhařov, býval samostatným statkem a náležel roku 1650 Petru Vilémovi z Říčan, který k němu v r.1676 koupil Jezero. Pánové z Říčan postupným přikupováním dalších obcí rozšířili tento majetek ještě o Postupice a Jemniště. V roce 1717 prodali panství Františku Adamovi , hraběti z Trautmannsdorfů. Za tohoto majitele byl v r.1717 vystavěn nový zámek a v r.1740 zřízena v Okrouhlici fara a škola. Po jeho smrti připadlo panství vdově Marii Gabriele, která se posléze vdala za Jindřicha Františka hraběte z Rottenhamů, panství pak zdědila jejich dcera Marie Isabella, provdaná za hraběte Chotka. Chotkovi drželi panství do r. 1829. Po několika majitelích koupil panství v r.1868 Zdeněk ze Šternberku a Šternberkové panství vlastnili až do pozemkové reformy v r.1924, kdy půda byla rozdělena mezi bezzemky a malozemědělce.
Struhařov byl dle katastru z r.1844 sídlem se dvěma návesními prostory, z nichž severní měl v centru umístěnu kapli p.Marie. Oba prostory byly spojeny "ulicovou zástavbou" s převážně podélně orientovanými objekty. Tuto ulici přetínal nad dolní návsí potok. Kolem potoka byly zamokřené louky. Z horní návsi východně vybíhala do svahu nahuštěná zástavba. Tato struktura je zachována dodnes. Dále se obec vyvíjela doplněním zástavby na západní části, kde byl pod obcí situován zemědělský areál, bohužel na pohledově exponovaném místě. Nová zástavba vzniká na severovýchodním okraji obce a na východních pozemcích, kde už byla naplánována nízkoppodlažní zástavba rodinnými domky, avšak uskutečnila se jen zčásti. V centru obce pak byly postaveny bytovky. Dnešní centrum je oproti historické zástavbě posunuto do severovýchodní části obce.
V r.1877 byla vystavěna obecná škola. Stavby v obci kolem r.1924 byly většinou jednopatrové, z toho 34 bylo kryto doškovou střechou. V letech 1920-21 byl vybudován žulový pomník padlým z 1. světové války. V budově školy byla založena obecní knihovna. V roce 1927 započato s čátečnou elektrizací obce. V roce 1931 byl u statku čp.21 postaven na obecní náklady most. V roce 1940 byla v obci zahájena stavba nové obecné školy.
S Benešovem obec spojuje okresní silnice, původně vybudovaná v 60.letech 19.století. a železnice z roku 1894. V r.1934 byla vystavěna státní silnice z Benešova do Vlašimi, v r.1935 pak byla vyasfaltována, místy i vydlážděna.
Podle sčítání z roku 1870 měla obec Struhařov 290 obyvatel, v roce 1881 295 obyvatel, v r.1921 292 osob a v r.1930 283 obyvatel.
Ve vesnici panoval relativně čilý společenský ruch, soustředěný zejména kolem hasičského spolku (plesy, cvičení). Vždy v červenci byla na Hůlrkách pálena hranice na počest Mistra Jana Husa.
Díky místní omladině v čele s Karlem Fulínem a obci vznikl pomník padlým v První světové válce. V letech 1920 - 1921 byly pořádány různé akce - obžínky v jemnišťské aleji "lipkách" vynesly 2100,- Kč, slavnost máje a slavnost při odhalení pomníku 500,- Kč. Obec darovala 1000,- Kč. Samotný pomník stál 3500,- Kč a zahrádka okolo 1500,- Kč. K jeho odhalení došlo 5. června 1922. Za přítomnosti školní mládeže a učitelů zazněl projev řídícího učitele Karla Linharta a byly předneseny básně, pomník vzal do ochrany obce tehdejší starosta Josef Kocábek.
Na jaře roku 1924 byly po obou stranách pomníku žáky školy pod vedením Fr. Johanise zasazeny dvě šestileté lípy a o čtyři roky později při oslavách 10. výročí vzniku republiky další dvě.
V roce 1941 byla socha lva s přetrženými okovy dána do zahrádky kováře Jaroslava Zmeka čp. 52 a po osvobození se vrátila zcela nepoškozená na původní místo. Opravy se pomník dočkal v roce 1980, kdy byl rozebrán, vyčištěn a vyměněna deska.
Pomník obětem 1. a 2. světové války je umístěn na struhařovské návsi.
Text:
"Padli, aniž by tušili, že z krve jejich vzejde svobodná vlast"
Jména padlých:
Strnad Jan - 29 let
Strnad Josef - 42 let
Fulín František - 22 let
Strnad Jaroslav - 22 let
Chudlářský Jan - 30 let
Holoubek Václav - 43 let
Matoušek Josef - 19 let
Pešek Rostislav - 21 let
Rok výstavby kapličky není znám, ale podle gotického slohu se dá předpokládat doba vzniku na 16.století.
I zvon zavěšený v kapličce má svou historii. Z jedné strany je na něm vyryt portrét sv. Jana Nepomuckého a z druhé portrét sv. Prokopa a letopočet 1776. V první světové válce byl zvon zakopán ve stodole rodiny Strnadů panem Václavem a Josefem Strnadem a Josefem Zvárou. Mezí lety 1916 až 1918 byl hlídán místní hostinskou paní Anežkou Kučerovou. Ve druhé světové válce byl zvon zakopán (dne 16.4.1942) na Hrdinovo pole panem Antonínem Hrdinou, Josefem Novákem, Bohumilem Zvárou, Josefem Novákem a Anežkou Kovářovou-Strnadovou z Dívišova. Zvon byl vykopán dne 12.6.1945.
Do roku 1921 byla věžička kapličky ze šindele. Tohoto roku byla dána mistrem tesařským Heřmanem z Třeběšic nová vazba a tašky .V původní věžičce byl nalezen nápis, že ji před nimi stavěl mistr tesařský Remek z Takonína.
V roce 1950 dávali novou vazbu mistr tesařský Mareš z Benešova, Josef Hovorka z Bořeňovic a Josef Radvan z Boušic. Prvně byla plechována klempířem Josefem Boušou z Divišova a po druhé Václavem Škvorem též z Divišova.
V roce 1950 a 1970 dostala kaplička novou fasádu a věžičku natřel pan děkan Miroslav Vágner z Divišova.
V kapličce se konávala od nepaměti májová pobožnost, kterou vedl od roku 1913 Jan Tylner, po něm Josef Strnad, Hermína Nováková, Josef Novák a jeho sestra Marie Nováková. V roce 1975 se májová pobožnost konala naposledy.
Struhařov (také Strhařov) - ves v Čechách, hejtmanství, okres a pošta Benešov, fara Okrouhlice. V roce 1900 měla ves 39 domů a 281 obyvatel. V obci byla obecná škola s dvěmi třídami, dvůr a mlýn. Obec ležela (a dodnes leží) na železniční trati Benešov - Vlašim.
Obec Struhařov za účasti TJ Jiskra Struhařov, dobrovolných hasičů a obyvatel obce Struhařov upravila svah u tenisové kurtu ve Struhařově poblíž fotbalového hřiště a vysadila zde 7 třešní a 148 keřů skalníků. Na tuto akci přispěla Nadace Tipsport z výzvy Zasaď strom za svůj klub. Nadační příspěvek činil 36 162 Kč.
Sbor dobrovolných hasičů ve Skalici byl založen 13. dubna 1951, kdy se také konala první valná hromada, za členy sboru se přihlásilo 32 občanů, z nichž bylo všech 32 členů činných. Sbor začínal pracovat s motorovou stříkačkou PS 8 a technika byla poprvé použita při požáru v roce 1963. V současné době má sbor požární stříkačku PPS 12 a technika je uložena v požární zbrojnici postavené v roce 1985. Členská základna k 1. lednu 1999. Celkový počet 43 členů, z toho 10 žen.
Výbor SDH v roce 1999: starosta Jiří Provazník, nám. starosty Jaroslav Rajgl, velitel Josef Kaňka, strojník Martin Rajgl, jednatel Zdeněk Stěhule, hospodář Ladislav Dráb, člen výboru Miloslav Žížala.
Po zrušení roboty a vydání nových zákonů, jimiž dána obcím samospráva, spojeny byly osady Okrouhlice, Věřice, Střížkov a Jezero v jednu politickou obec. Prvním starostou zvolen byl v červenci 1850 Karel Drahotin, svobodný pán Villani, majitel velkostatku ve Střížkově, kterýžto úřad zastával 12 let s neobyčejnou horlivostí a pílí. Karel Drahotin, svobodný pán Villani de Pillonico se narodil 23. ledna 1818 v Sušici. Pocházel ze starobylého italského šlechtického rodu, který se ujal též na české půdě. Villani byl vždy věrným synem této vlasti, jíž upřímně se snažil sloužiti, zprvu věnoval se povolání vojenskému, byl i poslancem sněmu českého. Rok 1848 vyrušil Villaniho z klidu venkovského života a učinil jej bojovníkem za svobodu a práva našeho národa. Vlastenci se scházeli také u něho, ve střížkovském zámečku. Villani zemřel dne 24.března 1883 na zámku střížkovském a pohřben za veliké účasti celého okolí na hřbitov v Okrouhlici.
Značný vliv na zřízení místního hasičského sboru měl mimo jiné požár, zveřejněný ve Věstníku Z.Ú.H.J. království Českého z r. 1889, kdy 9. prosince několik dětí na poli u Kochanova si rozdělalo ohníček a peklo brambory, přiblížila se sedmiletá Marie Vašáková tak blízko k ohni, že šaty její plameny zasaženy byly .Ubohé dítě utrpělo tak těžkých popálenin, že ještě téhož dne ve velikých bolestech pozemskou svou pouť dokonalo. Další požár pak v Bořeňovicích, kde vypukl dne 22. prosince o 5. hodině ranní v č. 39. oheň a strávil hospodářské stavení i s příslušenstvím. V tutéž chvíli vybuchlo to i ve stodole sousedního rolníka, a i ten požárem přišel skoro o vše. Má se za to, že oheň byl založen. Stříkačka nedostavila se na místo požáru žádná. Litovati jest, že obec Bořeňovice, čítající 40 čísel, mezi nimi panský dvůr a více větších usedlostí, nemá vlastní své stříkačky a podobně tomu též v jiných obcích, které čítají až na 60 čísel domovních. Sousedé někteří obávají se výloh na stříkačku, zůstávajíce vůči zhoubnému živlu bezbrannými,viz: "Český hasič-1891 ".
Myšlenka zříditi hasičský sbor pro obec Jezero vyslovena počátkem měsíce ledna 1897. Stalo se tak při schůzi obecního zastupitelstva obecním starostou Janem Šimkem a majitelem pivovaru ve Střížkově Vratislavem Kuchtou. Že myšlenka ta padla v dobrou půdu, svědčí skutečnost, že přípravné práce ihned byly započaty a sbor v kratičkém čase skutečně založen a dne 14. března 1897 odbývána již 1. valná hromada. Sbor nesl původně jméno "Sbor dobrovolných hasičů spojených osad Jezera". Ve výborové schůzi 2. května 1899 název změněn na "Sbor dobrovolných hasičů v Okrouhlici". Ihned koupena stříkačka za 760 zl., výzbroj za 230 zl. Ve Věřicích postavena kolna na náčiní nákladem 170 zl. 60 kr., přičemž dříví, kámen a povozy dány zdarma. První písemné zprávy o sboru dobrovolných hasičů v Okrouhlici jsou dnes pouze ze zápisů župních sjezdů. Zápisy sboru, zaznamenávající svou činnost z prvních 40 let, neexistují. Jedním z župních sjezdů, kterých se nový hasičský sbor Okrouhlice zúčastnil, byl župní sjezd v Bukovanech dne 18. června 1899, kde je v zápise uveden s účastí 11 členů. 12. července 1902 se pak konala župní valná hromada v Okrouhlici u příležitosti pětiletého trvání Okrouhlického hasičského sboru. V neděli 17. července 1904 se konal 18. sjezd hasičské župy Benešovské s veřejným cvičením pořádajícího Kozmického sboru. Přítomno bylo z 22 sborů 18 se 154 hasiči. Jedním se zapisovatelů byl i Emil Lenz, starosta sboru Okrouhlice, významný činovník župy v oboru vzdělávání a knihovnictví.
V neděli dne 18. prosince 1921 o 2 hodině odpolední konala se důvěmá schůze osadníků v hostinci Václava Kureše v Jezeře, kde hlavním bodem programu byl proslov o povinnostech vůči padlým bratrům ve světové válce a postavení jim pomníku Jelikož nebylo dopřáno všem toho šťastného okamžiku, by se mohli navrátit do své rodné vísky , je podán návrh na vybudování pomníku padlým bratrům, by jména jejich nezůstala nepovšimnuta a 15. ledna 1922 pak započato s domovní sbírkou. Jako při všem jiném jsou začátky vždy zlé, tak i při této sbírce museli jsme skutečně mnoho nepříjemného zakusiti. Pomník tento jest stavěn roku 1922. Dne 17 .dubna 1921 svolána první schůze občanů osady Okrouhlice, kde hlavním bodem programu bylo "odloučení" osady Okrouhlice od obce Jezera a její prohlášení za samostatnou obec. Toto bylo několikrát zamítnuto obecním zastupitelstvem v Jezeře. Až v roce 1923 za podpory Okresní správní komise v Benešově byly obce rozděleny a to na obec Jezero s osadami Střížkov a Věřice a obec Okrouhlici. Dne 14. května 1927 zemřel náhle dlouholetý člen a zakladatel sboru František Bartošovský , známý v širokém okolí jako kapelník.
Na zelený čtvrtek roku 1928 vypukl v usedlosti č.p. 3 oheň, shořela stodola se zásobou slámy, píce a přilehlý chlév. Místnímu sboru hasičskému přijeli na pomoc sbory z Petroupimi, Teplýšovic a Benešova. Požár se podařilo včas lokalizovat a přilehlou konímu, vepřín a sýpky zachránit. O připravované velké národní pouti ve Střížkově se jednalo i na schůzi samaritánů hasičské župy Poloprudského dne 31. května 1934 v Benešově Na Špitále, kdy jednatel župy br. Patka zve přítomné samaritánky a samaritány z okolí Střížkova, aby v hojném počtu a v plné výzbroji se zúčastnili této akce dne 10. června, kde slavnostním způsobem bude odhalena pamětní deska barona K. M. Villaniho. 15. července 1934 konán sjezd župy Poloprudského ve Střížkově. Dopoledne bylo kladení věnců k pomníku padlých bratrů v Jezeře, kde přítomné uvítal starosta obce. Po obědě za úmomého vedra bylo málo kázně a mnoho chyb. Průvod se odebral na cvičiště. Cvičení bylo provedeno výborně, zvláště sestry si vedly znamenitě. Též žáci byli na místě. Župní sjezd byl rozšířen i o samaritánské cvičení. (Ze zápisu Hasičské kroniky Neustupov O návštěvě starosty župy br .Aichelburga ve Střížkově) V roce 1938 na popud okrouhlického starosty Jana Žížaly a řídícího učitele V. Novotného bylo usneseno rozdělit hasičský sbor na "Sbor dobrovolných hasičů v Jezeře" a "Sbor dobrovolných hasičů v Okrouhlici".
V roce 1941 je zaznamenán pokles zájmu o hasičskou činnost. Bratr starosta se k tomu vyjadřuje slovy, cituji: "Připomínám, by sbor znovu se dal a láskou k hasičstvu do práce a vynikal ukázněností, jako tomu bylo dříve". Sbor se zúčastnil požáru stohu ve Střížkově. V usnesení konstatováno zajistit v obci nepotřebnou mosaz a tu zaslati panu Stratílkovi do Vysokého Mýta na šroubení ku novým hadicím. Od roku 1942 do roku 1945, během války, zápisy nebyly vedeny , neboť činnost sboru byla omezena. V roce 1946, 17 .března po delší odmlce opět zasedá řádná valná hromada v hostinci pana Filipa ve Střížkově. Bylo konstatováno, že během válečných let byla vedena pouze pokladní dokumentace. Sbor se zúčastňoval jen pohřbů svých zesnulých bratrů. Bylo nutno zvolit nový výbor a je dohodnuto zakoupit nové pracovní obleky , neboť se blíží oslavy 50 let založení sboru. 13 .7 .1947 se koná ve Střížkově veliká sláva, aby místní občané a hlavně hasiči oslavili 50 let založení sboru. Průvod, v čele se státní vlajkou, sestávající z dívek v národních krojích, hasičského žactva, hudby a br .hasičských sborů, po přehlídce dává se na pochod za doprovodu hudby směrem na cvičiště, kde hasičstvo řadí se před tribunou. Za zvuků státní hymny československé následuje vztyčení vlajky. Starosta sboru br. Jan Kubát zahajuje tuto akci svým projevem. V závěru projevů předává předseda MNV Jaroslav Kotouš, hasičskému sboru nový stroj PS 8 Po uvítacích projevech je předvedeno školní cvičení se strojem, prostná cvičení žáků a žákyň sboru Přestavlky , školní cvičení se žebříky , které provádí skupina hasičského sboru z Jezera. Toto poslední cvičení je doplněno dívkami v národních krojích. Na závěr zaznívá poplachový povel k požámímu útoku. Po vyčerpání celého programu je v místním hostinci taneční veselice. Dne 14. dubna 1953 se konala ustavující valná hromada "Místní jednoty Československého svazu hasičstva" v Jezeře, kterou zahájil br. Neruda, přečetl referát k vytvoření nových místních jednot a poděkoval odstupujícímu výboru. Je volen nový výbor, kde do funkce předsedy je zvolen Josef Mareš Věřice.
Rok 1956 přináší poměmě dost problémů. Hasiči se snaží dát do pořádku vodní nádrž, ale MNV v Jezeře se k tomu staví zápomě a nevychází hasičům vstříc. Ani domovní prohlídky nejsou provedeny, přesto, že byla určena 3 členná hlídka. I ze strany OV ČSPO jsou zaznamenány nedostatky. Jezerští si stěžují na nedostatečný přístup k práci, na špatnou organizovanost při akcích pořádaných OV ČSPO. Činnost všech funkcionářů je velice slabá, což nechává následky na celé ZO v Jezeře. 19. července 1964 se koná ve Věřicích okrsková soutěž. Je dohodnuto o vybírání vstupného na hřišti a to 5,- Kčs a 8,- Kčs na večemí zábavu, která se pořádá po soutěži v Čeňovicích. V tomto roce si požámíci celostátně připomínají stoleté výročí (1864), kdy jsou zapáleny 23 .května. večer slavnostní vatry . Rok 1967 je významný tím, že ZO ČSPO v Jezeře oslavuje 70. výročí svého trvání. Při této příležitosti je uspořádáno okrskové kolo soutěže. Na této akci byli vyhodnoceni někteří členové za dlouholetou, nebo dobrou práci. Z roku 1973 je dochováno složení výboru ZO v Jezeře, a to předseda František Hřebíček, místopředseda JosefPáv, velitel JosefPapež, referent Vladimír Hradec, ref. prevence Jaroslav Rada, organ. ref. Karel Rýdl, jednatel Jaroslav Kotouš, hospodář Jan Kureš, ref. MTZ Josef Vojta, ref. CO Josef Podroužek, ref. mládeže Stanislav Grůber, náhradníci Miroslav Kotouš a Jaroslav Dušek, revizoři Karel Filip a František Papež. V roce 1981 je dokončena výše uvedená vodní nádrž. Samozřejmě bez pomoci MNV a JZD ve Struhařově by tento úkol asi nemohl být splněn.
Roku 1992 má sbor 21 členů z toho jednu ženu. Hlavním úkolem je udržovat techniku v takovém stavu, aby byla vždy provozuschopná. V tomto roce sbor převzal stroj PS 12 a v užívání měl ještě auto Škoda 1203, stroj PS 8 s vybavením. Ani rok 1996 se nemění svou činností. Na valné hromadě je vše řádně zhodnoceno a důležitým bodem je zmínka o úkolu, který nás čeká v roce 1997 .Před sborem stojí velký a důležitý úkol, a to oslavy 100 letého výročí jeho založení. Pan Páv se dobrovolně ujímá příprav a zajištění (za pomoci ostatních) těchto významných oslav .Je na čase zúčtovat, jestli práce sboru je dobrá, postačující a jestli nejsme našim předchůdcům něco dlužní. A samozřejmě je důležité, abychom v této tak důležité činnosti setrvat a nedopustit toho, aby práce našich zakladatelů byla opomíjena, nebo dokonce zapomenuta.
...je sobota 30. srpna 1997, kdy na louce mezi Střížkovem a Věřicemi začíná velká oslava 100 letého trvání hasičského sboru. Za hojné účasti okolních sborů a řady hostů a rodáků probíhá slunný den ve znamení soutěží a tance na přírodním parketě až do pozdních hodin. Rokem 1998 pak začíná další století tohoto malého sboru se všemi jeho běžnými problémy tak, jak to bylo prakticky i v předcházejících desetiletích. Členská základna k 1. lednu 1999. Celkový počet 28 členů. z toho 4 ženy.
Výbor SDH v roce 1999 : starosta Karel Rýdl, nám. starosty Luboš Vacek, velitel Josef Papež, zást. velitele Jiří Campodonico, strojník Jaroslav Rada, ref prevence Karel Sahula, jednatel Václav Mareš, hospodář Jaroslav Rada, předseda kontrolní a revizní rady (KRK) František Papež, členové KRK: Lukáš Nevařil a Zdeněk Šich.
Sbor dobrovolných hasičů v Býkovicích byl založen 2. ledna 1898. První valná hromada se konala hned následující den, za členy sboru se přihlásilo 10 občanů, z nichž bylo všech 10 členů činných. V prvním výboru pracoval starosta Josef Matoušek, velitel Jan Frk č.p. 6 a jednatel Ant. Matoušek. Sbor začínal pracovat s ruční dvoukolovou stříkačkou, která byla později předělána na čtyřkolovou a technika byla poprvé použita 17 .července 1900 při požáru u Fr .Remka v Takoníně. Členská základna k 1. lednu 1999 .Celkový počet 21 členů.
Výbor SDH v roce 1999: starosta Stanislav Komenda, nám. starosty Martin Strnad, velitel Libor Matoušek, strojník Jiří Žížala, ref prevence Josef Ottl, jednatel Jan Matoušek, hospodář Ladislav Macháček, předseda kontrolní a revizní rady (KRK) Antonín Záhořík, členové KRK Otto Nejedlý a Miroslav Mráz .
Sbor dobrovolnýchhasičů v Bořeňovicích byl založen v roce 1898. V prvním výboru pracoval starosta Jos. Matoušek, místotarosta Jos. Cacák. Sbor začínal pracovat s ruční stříkačkou a technika byla poprvé použita při požáru v roce 1922. V současné době má sbor požární stříkačku PPS l2. Technika je uložena v požární zbrojnici, která byla v roce 1995 nově rekonstruována a zároveň přistavěna zasedací místnost. Členská základna k l. lednu 1999 .Celkový počet l5 členů.
Výbor SDH v roce 1999: starosta a velitel Jaroslav Sochovský, strojník Luboš Granát, ref prevence Josef Bělka, jednatel Jiří Pěkný, hospodář Jan Zeman, kronikář Jaroslav Růžička, revizoři Josef Calta a Vladimír Vavroch.
Sbor dobrovolných hasičů ve Struhařově byl založen 17 .ledna 1904, kdy se také konala první valná hromada, za členy sboru se přihlásilo 16 občanů, z nichž bylo 14 členů činných a 2 přispívající. V prvním výboru pracoval starosta Václ. Pohůnek, místostarosta J .Šesták, velitel K. Polák, jednatel Jan Frk a hospodář J. Matoušek. Sbor začínal pracovat s ruční stříkačkou a technika byla poprvé použita při požáru v roce 1910.
Sbor vlastní všechny písemnosti od založení sbor po současnost celkem se jedná o čtyři knihy. Při založení sbor patřil pod župu Benešov. Do soutěží požár. družstev se sbor zapojuje každoročně s 2 družstvy mužů a 1 žen. V současné době má sbor požární stříkačku PPS 12. Technika je uložena ve staré požární zbrojnici z roku 1946. Členská základna k 1. lednu 1999. Celkový počet 70 členů, z toho 16 žen a 4 mladí hasiči.
Výbor SDH v roce 1999: starosta Jaros!av Jiroušek, nám. starosty Josef Randa, ve!itel Josef Kůstka, strojník Jaros!av Zemek, ref prevence Zdeněk Tůma, jednate! Antonín Kohoutek, hospodář Ladis!av Brabec, ref žen Vác!av Šebesta, č!enové výboru Luboš Sysel, Jan Laš, Jiří Burda a Pave! Kaňka, revizoři Josef Hocek a Josef Chudlářský.
Hasičské sbory v přidružených obcích Bořeňovice, Býkovice, Jezero, Skalice.
V obci jsou aktivní dobrovolní hasiči - jejich sdružení pracují v pěti vesnicích patřících ke Struhařovu - mimo Struhařov jsou ještě v Bořeňovicích, Jezeru (tento sbor oslavil sto let trvání), Skalici a Býkovicích.
Ve Struhařově funguje také tělovýchovná jednota Jiskra - její oddíl kopané hraje v 2. třídě okresního přeboru. Sportovci mají k dispozici sportovní areál s novým zatravněným hřištěm, jehož slavnostní otevření je plánováno na květen - červen roku 2000. Chystá se také rekonstrukce přilehlých kabin.
Ve Struhařově se pravidelně konají zábavy v sále místní restaurace.
Struhařovské listy 31
Struhařovské listy 30
Struhařovské listy 29
Struhařovské listy 28
Struhařovské listy 27
Struhařovské listy 26
Struhařovské listy 25
Struhařovské listy 24
Struhařovské listy 23
Struhařovské listy 22
Struhařovské listy 21
Struhařovské listy 20
Struhařovské listy 19
Struhařovské listy 18
Struhařovské listy 17
Struhařovské listy 16
Struhařovské listy 15
Struhařovské listy 14
Struhařovské listy 13
Struhařovské listy 12
Vývoj počtu obyvatel:
1869 - 273
1950 - 167
1970 - 134
1980 - 106
1991 - 81
Vývoj počtu obyvatel:
1869 - 132
1950 - 87
1970 - 60
1980 - 42
1991 - 24
Vývoj počtu obyvatel:
1869 - 139
1950 - 78
1970 - 47
1980 - 34
1991 - 28
Vývoj počtu obyvatel:
1869 - 359
1950 - 195
1970 - 64
1980 - 68
1991 - 55
Vývoj počtu obyvatel:
1869 - 74
1950 - 83
1970 - 91
1980 - 113
1991 - 103
Vývoj počtu obyvatel:
1869 - 157
1950 - 74
1970 - 39
1980 - 25
1991 - 13
Vývoj počtu obyvatel:
1869 - 110
1950 - 44
1970 - 26
1980 - 25
1991 - 24
Služby pověřence pro nás vykonává DSO CHOPOS, Křižíkova 1424, 256 01 Benešov, ID datové schránky: c5n4gyv, IČ 69000948, DIČ CZ69000948.
Osobou pověřence je Mgr. Pavel Goby, tel. 601 376 380, mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.,
zástupcem pověřence je Jana Kovářová, tel. 702 038 250, mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Projekt „Koordinace sociální práce v mikroregionu CHOPOS“, reg. č. CZ.03.2.65/0.0/0.0/16_047/0009852
KOORDINÁTOR SOCIÁLNÍ PRÁCE
Vážení občané, dobrovolný svazek obcí CHOPOS vytváří od 1. 6. 2019 na svém území podmínky pro rozvoj sociální péče a pro uspokojování potřeb občanů našich členských obcí. Tuto činnost vykonává koordinátor sociální práce, který má k tomu vydaná pověření od starostů všech obcí.
Osobou koordinátora je Mgr. Pavel Goby, na kterého se můžete obracet se svými dotazy na řešení vašich různých složitých či nenadálých životních situací nebo situací vašich blízkých. Takové situace mohou potkat kohokoliv z nás, a proto je koordinátor připraven vám poradit a pomoci v jejich řešení. Koordinátorovi můžete zavolat nebo napsat mail, domluvit si schůzku buď u sebe doma, na obecním úřadě, nebo kdekoliv jinde, kde vám to bude vyhovovat.
Kontaktní údaje na koordinátora:
Mgr. Pavel Goby, kancelář Křižíkova 1424, 256 01 Benešov, telefon 601 376 380, mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Více informací se dozvíte z přiloženého letáčku zde
dřevin rostoucích mimo les