Popovice

Popovice

VIRTUÁLNÍ PROHLÍDKA OBCE

PF 2024 

povinna publicita plakatA3 1

Správní území obce Popovice se rozkládá na výměře 1171,48 ha na jednom katastrálním území Popovice u Benešova

Ve správním území obce jsou tyto místní části:
 - Kamenná Lhota        
 - Kondratice           
 - Mladovice       
 - Pazderná Lhota      
 - Popovice     
 - Věžníčky

V obci žije 284 obyvatel (stav k 1. 1. 2023).

První písemná zmínka o obci pochází z roku 1295.

Změna územního plánu obce Popovice

Na posledním jednání obecního zastupitelstva dne 31.8.2021 byl schválen návrh zahájit shromažďování podkladů pro budoucí změnu územního plánu Obce Popovice. Své žádosti o změnu ÚPD obce můžete zasílat elektronicky na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  nebo v písemné podobě poštou na adresu Obec Popovice, Popovice čp.78, 25701 Postupice.

František Páv, starosta Obce Popovice

Nový web Středočeského kraje o očkování

stručně, přehledně, data, čísla, statistiky, nejčastější otázky občanů a odpovědi. To je nový web, který jsme udělali speciálně pro očkování.

https://ockovani.kr-stredocesky.cz

✅Stránka obsahuje informace o podmínkách a očkování v kraji, odpovědi na základní otázky, seznam očkovacích míst i užitečných kontaktů.

✅Nejen pro média je určena část věnovaná statistikám z oblasti očkování.

✅Kraj dále zveřejnil na svém Youtube kanálu první z videí z nového seriálu bojujícího proti dezinformacím v oblasti očkování.

✅ Občané mohou nově také využít linky 800 124 111, kterou provozujeme ve spolupráci se společností Chytrá péče. Na této lince jim asistenti pomohou překonat případné obtíže s registrací.

✅Pro občany Středočeského kraje, kteří potřebují poradit v oblasti očkování, je ve všední dny v době 8-17 k dispozici informační linka 800 710 710.

✅Dotazy lze směřovat také na mailovou adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Informační portál vznikl v rekordně krátkém čase během pěti dní.

Tým Středočeského kraje na něm spolupracoval především s odborníkem na IT a digitalizaci Michalem Bláhou, který je také projektovým manažerem pracovní skupiny velkokapacitních očkovacích center.

Přímé náklady spojené s webem činí 24.000 Kč, další služby a náklady spolupracovníci kraji věnovali pro bono. 

Tým, který se na vzniku podílel:

✳Hejtmanka Petra Pecková

                - supervize projektu

                - videa

✳Tiskové oddělení KUSK

Martina Kemrová, Jana Pancířová

                - naplnění obsahu webu, 

                - návrh struktury webu

✳Pavel Pavlík, radní pro zdravotnictví

✳MUDr. Martin Polák, krajský koordinátor

                - oponentura grafů

✳Team Očkovacích center

                - dodání a konsolidace podkladů

✳Michal Bláha

                - IT řešení, denní transformace dat v Keboola a Google Cloud - hodnota 2000 Kč / 6 měsíců

                - instalace, hosting, provoz - hodnota 4000 Kč na celou dobu existence webu/ 6 měsíců

                - integrace - hodnota 10 000 Kč

                               - vše zdarma

                - konsolidace podkladů

                - návrh struktury webu

                - naplnění obsah webu

                - školení

                - analýza dat, programování a transformace dat

                - vytvoření reportů (veřejných i neveřejných)

                - celkem 30 hodin - 24600 Kč.

✳Petr Šimeček

                - příprava, transformace dat v systému Keboola

                - konzultace a práce zdarma - v hodnotě 15 000 Kč ✳️Jaroslav Bengl, Jakub Goldmann, Tomáš Hanáček

                - konzultace při tvorby reportů, zdarma

                - celkem 2 hodiny v hodnotě 3000 Kč.

✳Team Centrálního Řídícího Teamu Chytré karantény

                - konzultace o datech, koordinace

                - lobbing vůči nim za strojově zpracovatelná data

                - konzultace

Celkové přímé náklady na web

- přímé náklady 24 600 Kč

- nepřímé v platech zaměstnanců

- zdarma konzumujeme jednorázové služby v hodnotě 34 000 Kč

- provozní technické náklady - 0 Kč / měsíc.

Snad o žádném tématu se v poslední době neobjevilo takové množství dezinformací, jako právě o onemocnění COVID-19 a očkování proti němu.

Považujeme za naprosto zásadní vyvracet mýty a lži, které mohou negativně ovlivnit ochotu občanů se chránit očkováním. Proto jsme se rozhodli vytvořit seriál videí, který se s pomocí odborníků pokusí vyvrátit ty nejzásadnější.

✳Videa pro Středočeský kraj vytvoří First Unit a svým odborným názorem přispějí například:

✳profesor Jan Krejsek, CSc. – imunolog, přednosta Ústavu klinické imunologie a alergologie LF UK a FN Hradec Králové¨

✳RNDr. Marek Petráš, Ph.D. - vakcinolog, přednosta Ústavu epidemiologie a biostatistiky 3. LF UK

✳primářka MUDr. Jana Čepová, Ph.D., MBA - Ústav lékařské chemie a klinické biochemie 2. LF UK a FN Motol.

Nové díly seriálu se budou objevovat každý týden na sociálních sítích kraje.

Celkové náklady na 10 dílů jsou 82.390 Kč bez DPH.

Informace o aktuální situaci v kraji pak přináší každý druhý pátek tisková konference přenášená živě na Facebooku kraje.

Ta další se koná 5. 2. od 9,30 za účasti mé, radního pro zdravotnictví Pavla Pavlíka a krajského koordinátora očkování MUDr. Martina Poláka.

V příloze opět posíláme letáky s informacemi, odkazem na web a linkami pro vaše občany, v PDF a JPG, pokud byste chtěli využít.

Srdečně Vás zdravím,

Petra Pecková

Vše o očkování ve Středočeském kraji

Vše o očkování web. stránky JPG

Migrace lidí na rekreační chatu či chalupu

Vážení občané, vážení chalupáři.

 

Dnes se množí na mé telefonní číslo dotazy, zda majitelé rekreačních chat i chalup se mohou přesunout se svými blízkými z Prahy i z jiných měst na své chalupy  a chaty v osadách a v obci . V rámci opatření, která jsou vládou vyhlášena a schválena je nepřípustné podnikat takovéto přesuny nad rámec výjimek z karanténních opatření k nám na venkov. Jsme všichni v nepříjemné situaci a musíme dodržovat daná pravidla. A jedno z nejzákladnější je omezit jakýkoliv zbytečný pohyb osob. Pokud se k sobě budeme chovat odpovědně a nebudeme zbytečně cestovat a přesouvat se , jedině tak můžeme účinně vzdorovat šířící se nákaze. Berte v úvahu vysoký věkový průměr našich občanů v obci a osadách. Děkuji Vám všem za pochopení ,odpovědný přístup a těším se s Vámi na setkání v době, kdy skončí tato naše těžká zkouška.

V Popovicích dne 16.3.2020

S pozdravem F. Páv,starosta obce

Zrušení divadelních představení v Popovicích

Na základě vydaných opatření proti šíření koronaviru místní divadelní spolek při TJ Sokol Popovice ruší svá představení v Popovicích v obecním hostinci Pod hrází a to v pátek 13.3.2020 a v sobotu 14.3.2020.

 

S pozdravem F.Páv,starosta obce.

BENE-BUS Oznámení o zveřejnění

DSO BENE-BUS, Masarykovo náměstí 100, 256 01 Benešov,

IČ: 75120321

 O Z N Á M E N Í   O   Z V E Ř E J N Ě N Í

 

schválených dokumentů

 

 

Střednědobý výhled rozpočtu na roky 2021 – 2023

Rozpočet na rok 2020

Závěrečný účet za rok 2018

Zpráva o přezkoumání hospodaření za rok 2018

     

    

Všechny výše uvedené dokumenty jsou v elektronické podobě zveřejněny na stránce www.benebus.cz

 

Do dokumentů v listinné podobě je možno nahlédnout na adrese

 Masarykovo náměstí 1, Benešov, č. dveří 510

ve dnech pondělí – čtvrtek od 8.00 do 14.00 hod.

Oznámení o zveřejnění

OZNÁMENÍ O ZVEŘEJNĚNÍ

  • Schválený rozpočet obce
  • Schválený rozpočtový výhled obce
  • Návrh závěrečného účtu obce
  • Schválený závěrečný účet obce

Tyto dokumenty byly zveřejněny v elektronické podobě na elektronické úřední desce obce  http://chopos.cz/obecni-urad-popovice/uredni-deska-popovice.html, internetových stránkách obce http://chopos.cz/obecni-urad-popovice/popovice-rozpocty.html a http://chopos.cz/obecni-urad-popovice/popovice-zaverecne-ucty.html

  • Schválený rozpočet dobrovolného svazku obcí CHOPOS
  • Schválený rozpočtový výhled 2016 – 2018
  • Návrh závěrečného účtu dobrovolného svazku obcí CHOPOS
  • Schválený závěrečný účet dobrovolného svazku obcí CHOPOS

 Tyto dokumenty byly zveřejněny v elektronické podobě na internetových stránkách DSO CHOPOS http://chopos.cz/urad-sluzby-dokumenty/rozpocty.html a http://chopos.cz/urad-sluzby-dokumenty/zaverecne-ucty.html

  • Schválený rozpočet dobrovolného svazku obcí BENE-BUS
  • Návrh střednědobého výhledu rozpočtu svazku obcí BENE-BUS na rok 2018 - 2020

 Tyto dokumenty byly zveřejněny v elektronické podobě na úřední desce Města Benešov – úřední deska jiných subjektů http://www.benesov-city.cz/vismo/zobraz_dok.asp?ud=2&p1=39524&tzv=1&pocet=25&stranka=6

Dále budou na výše zmíněných webových stránkách zveřejněny aktualizované nebo nově vydané dokumenty daných subjektů:

  • Návrh rozpočtu na další účetní období
  • Schválený rozpočet na další účetní období
  • Návrh střednědobého výhledu rozpočtu na další období
  • Schválený střednědobý výhled rozpočtu na další období
  • Případná schválená pravidla rozpočtového provizoria
  • Schválená rozpočtová opatření (Úpravy rozpočtu)
  • Návrh závěrečného účtu
  • Schválený závěrečný účet

Do listinné podoby dokumentů Obce Popovice je možno nahlédnout v kanceláři OÚ Popovice 78, 257 02 Popovice, v úředních hodinách: čtvrtek     18.00- 20.00.

Do listinné podoby dokumentů DSO CHOPOS je možno nahlédnout v kanceláři DSO CHOPOS, Křižíkova 1424, 256 01 Benešov.

Do listinné podoby dokumentů DSO BENE-BUS je možno nahlédnout v kanceláři DSO BENE-BUS, Masarykovo náměstí 1, Benešov, č. dveří 510, pondělí – čtvrtek  -  8.00-14.00 hod.

 

 

 

Lípa Mladovice

Dobrý den vážení občané. Obec Popovice na základě podnětu občanů nechala zpracovat dendrologický posudek stavu památné lípy v Mladovicích. Výsledkem posudku bohužel je havarijní stav stromu a hrozí jeho pád. Nějaký čas bude trvat, než bude vyřízeno povolení k pokácení torza lípy. Proto prosím Vás všechny , nezdržujte se v blízkosti lípy – hrozí možné zranění a ohrožení při pádu stromu. Děkuji za pochopení. S pozdravem F.Páv,starosta.

https://mapy.cz/letecka?source=base&id=2106217&x=14.7561735&y=49.7092811&z=17&ovl=1

lípa mladovice

Ceník za dopravu vozidlem MAN

a) cena na 1 hodinu provozu s ujetými km do 20 km …………500,-Kč

b) cena za ujetý km nad 20 km a 1 hodinu provozu…………….25,-Kč/km

c) cena za pronájem kontejneru na 1 den a každý započatý……100,-Kč

Popovická lípa

Lípa jako národní symbol byla zvolená v roce 1848 na všeslovanském sjezdu v Praze, který měl za cíl sjednotit všechny Slovany žijící v rakouské monarchii. Lípa v sobě uchovává nejen vznešenost, ale také moudrost a láskyplnou kvalitu energie. Pro svou mohutnost je spojována také s životní energií.

V loňském roce jsme si i v Popovicích připomněli 100 let od založení Československého státu. Je tomu právě letos také 100 let, co  v naší obci a osadách vysázeli předkové lípy, které tuto událost měly navěky připomínat. V Popovicích je ještě pár takovýchto velikánů v dobrém stavu a ze strany obce je o ně pečováno. Právě jeden takový skvost se nachází v Popovicích u uzavřeného mostu přes říčku Chotýšanka. V roce 2017 byla lípa podrobena zkoumání jejího „zdravotního stavu“ a odborníky bylo konstatováno, že není třeba kácet , pouze ořezat suché větve a zpevnit tři hlavní kmeny koruny. Obec do této operace investovala téměř 15 000,-Kč a bylo jasné, že lípa se kácet nebude. I po odborném ořezu se lípa opět na jaře 2018 mohutně zazelenala a později jako každoročně  jsme cítili medovou vůni jejich květů.

Jaké je naše letošní překvapení, když naše lípa opět mohutně zazelenala a po čase začíná hnědnout a osychat. Už se zřejmě nedočkáme jejího plného rozkvětu, vůně a bzukotu včel na květech.

Po opětovné prohlídce stavu stromu odborníkem z Českého svazu ochránců přírody byl z hrůzou zjištěno, že lípa byla několikrát v místě kořenů navrtána a zřejmě byla do otvorů aplikována neznámá chemická látka, která strom pozvolna ničí. Případem se zabývá i Policie České republiky. Z praxe je známo, že zjistit viníka je v těchto případech velmi těžké. Ovšem není zase tak složité se zamyslet, komu mohla v tomto případě lípa vadit, že našel odvahu strom pomalu zlikvidovat. Čeho dalšího je takovýto člověk ještě schopen? Zodpovězení těchto otázek nechám na Vás vážení občané. Jisté je však to, že pokud strom příští jaro znovu neobrazí, bude na základě pravomocného rozhodnutí ve správní řízení pokácen. A příští  podzim už si vítr nebude pohrávat se spadaným listím podél břehu Chotýšanky. A konečně nebude třeba listí uklízet, že?

Přeji Vám hezký den a už snad žádné takovéto zprávy. S pozdravem F.Páv, starosta obce Popovice.


 

Beseda s kronikou

V pátek 9. listopadu 2018 pokračovaly v Popovicích oslavy 100 let od založení ČSR dalším pořadem. Tentokrát se občané sešli v obecním hostinci Pod Hrází.  Shlédli a vyslechli vyprávění paní kronikářky Mgr. Voříškové a pana Ing. Ludvíka Hocka o životě v Popovicích a okolí od začátku I. světové války až po rok 1945, tak jak je zaznamenali místní kronikáři.

Beseda byla doplněna projekcí dobových fotografií, pohlednic a kreseb, které poskytli občané. Po více než dvou hodinách starosta obce František Páv poděkoval oběma přednášejícím za zajímavé vyprávění a uvedl, že obec hodlá v těchto besedách pokračovat. Na závěr přítomní shlédli videoreportáž Martina Páva z 27. 10. 2018, kdy obec zahájila oslavy 100 let vzniku ČSR.

Oslavy 100. výročí ČSR v Popovicích

V sobotu 27.10.2018 probíhaly v celé republice oslavy 100. výročí vzniku Československé republiky. Popovice nezůstaly stranou a jako většina obcí uspořádaly skromnou oslavu. Od 14.00 hodin byla v kostele Sv.Jakuba Staršího v Popovicích zahájena bohoslužba paterem Košmidkem, který požehnal praporu a znaku Obce Popovice. Po bohoslužbě se vydal průvod tvořený dobrovolnými hasiči, členy TJ Sokol , členy Mysliveckého sdružení Skála a také občany k nedalekému pomníku uctít památku padlých v I. a II. světové válce. Při vzpomínkové akci byl položen věnec k pomníku a promluvil starosta obce F.Páv. Ve svém projevu mimo jiné  zdůraznil, že důležitým momentem v současném životě je připomínat si hlavní mezníky vzniku a vývoje Československé a České republiky. Nezapomínat a nebát se vyslovovat slova vlast, vlastenectví. A v tomto duchu vychovávat i další generace.

Po projevu starosty obce byl vzpomínkový akt zakončen zpěvem československé hymny , kterou zazpívala Kateřina Ševidová a řada přítomných.

Večer pak v sále obecního hostince proběhl zábavný program v podání Banjobandu Ivana Mládka.

Obec Popovice děkuje všem , kteří pomáhali celý den připravovat. Poděkování patří také všem přítomným , kteří si udělali čas a přišli uctít památku padlých hrdinů a také důstojně oslavili tak významné výročí české státnosti.

František Páv, starosta obce

foto p. Jaroslav Böhm

Upomínkové předměty obce Popovice

Vážení občané . Obec Popovice nechala zhotovit upomínkové předměty, které budou k dostání přímo na obecním úřadě a v obecním hostinci v Popovicích.

V jednání je i rozšířit prodej i na poště v Popovicích.

Vlaječka se znakem obce …………………………..75,- Kč




Pamětní mince ………………………...240,- Kč


Magnetka ……………………...60,- Kč

Pouze pamětní mince je v omezeném množství 50 ks.

 

S pozdravem F.Páv,starosta obce.

 

Kontakty

Oficiální název Obec Popovice
Kontaktní adresa Obecní úřad Popovice
  Popovice 78
  257 02 Popovice
Telefony obecní úřad     317 796 619
  starosta František Páv     608 350 950
E-mail OÚ

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Úřední hodiny středa    8.00-10.00 a 18.00- 20.00
Bankovní spojení 0320050349/0800 - pro styk s veřejností
Číslo účtu u ČNB 94-1014121/0710 - pro styk s institucemi
00508411
DIČ CZ00508411

 

Vyhláška č. 1/1996

Vyhláška č. 1/96
o čistotě a veřejném pořádku obce Popovice


Úvodní ustanovení
Obecní zastupitelstvo schválilo vyhlášku o čistotě a pořádku v obci podle §16 a §36 odst. 1, písm. f a §14 odst. 1, písm. o, i, r zákona č. 367/90 Sb o obcích, ve znění pozdějších předpisů dne 10. června 1996.

Čl. I

Vyhláška stanovuje pravidla chování, jejichž dodržování je potřebné z důvodu zachování čistoty a pořádku, která nejsou obsažena v právních předpisech vyšší právní moci. Účelem vyhlášky je zajištění jak veřejného pořádku tak i bezpečnosti a zdraví občanů a chránit přírodu a zdravé prostředí.

Čl. II

Ustanovení této vyhlášky se vztahují na všechny občany, na fyzické i právnické osoby oprávněné k podnikání, na osoby přechodně pobývající v k.ú. obce a na návštěvníky obce i osad.

Čl. III
Ochrana životního prostředí

1) Ochrana životního prostředí před znečišťováním a poškozováním je upravena v zákoně č. 114/1973 Sb. o životním prostředí.
2) Zejména upozorňujeme, že ochrana vod před znečišťováním je upravena v zákoně č. 138/1974 Sb. o státní správě ve vodním hospodářství ve znění pozdějších předpisů.
Není dovoleno např.:
- vypouštění odpadních vod do povrchových nebo podzemních vod v rozporu s ustanoveními vodního zákona
- mytí motorových vozidel a provozních mechanismů ve vodních tocích nebo v místech, kde by mohlo dojít k ohrožení nezávadnosti vod
- znečišťování povrchových nebo podzemních vod
- jakékoliv ohrožení zdravotní nezávadnosti vod.

Čl. IV
Nakládání s odpady

1) Nakládání s odpady je upraveno zákonem č. 238/1991 Sb. o odpadech. Zbavovat se komunálních odpadů mohou občané jen v místech k tomu určených, t.j. ukládat do kontejnerů - viz místní vyhláška o odpadech.
2) Podnikatelé jsou povinni zajistit nezávadnou likvidaci odpadů na svůj náklad.
Je zakázáno např.:
- zakládat kdekoliv neoprávněnou skládku
- odkládat odpadky mimo vyhrazená místa
- ukládat do kontejnerů takové odpadky, které nedovoluje místní vyhláška o odpadech..

Čl. V
Užívání veřejných prostranství

1) Veřejná prostranství jsou ta místa v obci, která slouží veřejnému užívání. Patří mezi ně místní komunikace, silnice, chodníky, návsi, veřejná zeleň apod.
Podle §17 zákona o obcích je na takových místech zakázáno z důvodu ochrany veřejného pořádku:
- znečišťování veřejných prostranství odhazováním odpadků, nedopalků cigaret apod.
- volné pobíhání psů a domácího zvířectva
- nepovolené stání motorových vozidel.
2) Vlastních nemovitosti odpovídá za čistotu veřejných prostranství přiléhajících k jeho nemovitosti a má povinnosti úklidu.
3) Kácení bez povolení, lámání a jiné poškozování stromů a keřů je zakázáno. Viz §87 odst. 2, písm. e) a §87 odst. 3, písm. d) zákona o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb.

Čl. VI
Pobíhání psů

1) Vlastníci psů jsou povinni, v rámci zachování čistoty a bezpečnosti, dbát o to, aby psi nepobíhali volně po veřejných prostranstvích a tyto neznečišťovali a neohrožovali zdraví a bezpečnosti spoluobčanů.
2) Za volné pobíhání psů v obci zodpovídá vlastních psa po všech stránkách a nese též plnou zodpovědnost za případné pokousání psem.

Čl. VII
Chov zvířat

1) Chov domácích zvířat je upraven zvláštními předpisy, zejména zákonem č. 215/1992 Sb. o veterinární péči, zákonem č. 246/1992 Sb. na ochranu zvířat proti týrání a zákonem č. 17/1992 o životním prostředí a vodoprávními předpisy.
Pro stavby určené k chovu zvířat platí příslušné stavební předpisy.
2) Chovatelé zvířat jsou povinni zajistit, aby zvířata nevnikala na veřejná prostranství a neohrožovala bezpečnost. To platí v plné míře pro slepice.

Čl. VIII

Sankce za porušení povinností ukládají kompetentní orgány dle zvláštních předpisů.

Tato vyhláška nabývá účinnosti za 15 dnů po vyvěšení.

Vyvěšeno dne 11.6.1996
Sejmuto dne 15.7.1996

starosta
zástupce starosty

Czech Point

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT, je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan - veřejná správa. Czech POINT je asistovaným místem výkonu veřejné správy, kde každý může získat informace o údajích, které o něm vede stát v centrálních registrech a kde bude moci také učinit jakékoliv podání ke státu. Tato služba není určena k nahlížení do registrů, ale pouze k vystavení ověřeného výstupu z příslušného registru. Cílem projektu Czech POINT je vytvořit takovou službu pro komunikaci se státem a to prostřednictvím jednoho místa, kde bude možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.

Czech POINT a základní registry
Czech POINT pokračuje v přibližování výkonu státní správy občanům. Potvrzuje, že je nejpohodlnějším způsobem, jak z jediného místa komunikovat s úřady a institucemi. Kromě standardní škály služeb, rozšiřuje od 1. 7. 2012 svoji nabídku o výpisy ze základních registrů podle zákona č.111/2009 Sb., o základních registrech.
Občané tak mají možnost ověřit si údaje, které jsou o nich v registrech vedeny, úředníci pak mají prostřednictvím formulářů v části CzechPOINT@office přístup k referenčním údajům ze základních registrů.


Úřední hodiny:
středa      8.00-10.00 a 18.00-20.00


Výpisy z veřejných evidencí:
- Obchodní rejstřík
- Živnostenský rejstřík
- Katastr nemovitostí

Výpisy z neveřejných evidencí:
- Rejstříku trestů
- Výpis z bodového hodnocení řidiče


Ceník: 
ceny za jednotlivé služby na stránkách https://www.czechpoint.cz/public/accord_posts/jaka-je-vyse-poplatku/


Jaké doklady mají žadatelé o výpis doložit:

Ověřené výpisy z veřejných evidencí:
U veřejných evidencí není ověřována totožnost žadatele. Žadatel je pouze povinen sdělit relevantní kritéria pro vyhledání svého požadavku.
Obchodní rejstřík – IČ subjektu
Živnostenský rejstřík – IČ podnikatele / fyzické osoby
Katastr nemovitostí – Název katastrálního území a číslo listu vlastnictví

Ověřené výpisy z neveřejných evidencí:
Rejstřík trestů
- Pro vydání ověřeného výpisu z RT je třeba podepsat písemnou žádost a doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká. K prokázání totožnosti přineste s sebou občanský průkaz nebo cestovní pas. Výpis z RT je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud nikdo žádá o výpis z RT v zastoupení, musí doložit i úřední ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost.
Výpis z bodového hodnocení řidiče - O výpis může zažádat pouze žadatel sám, nebo jím určený zmocněnec. Osoba, která na pracovišti Czech POINT o výpis žádá, musí mít platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas) a musí mít přiděleno rodné číslo. Nepovinně je možné v žádosti i udávat číslo řidičského průkazu.

http://www.czechpoint.cz/web/

CzechPOINT@home
Občané, kteří dávají přednost elektronické komunikaci, mají konečně možnost získat výpis z Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku a dalších rejstříků ISVS v elektronické podobě. Stačí mít aktivní datovou schránku. Pak už nemusíte chodit pro požadovaný výpis na kontaktní místo Czech POINT, výpis vám bude doručen do vaší datové schránky. Nabídka výpisů bude postupně doplňována v závislosti na změnách v legislativě ČR.

Více informací.

Pokud nemáte datovou schránku dosud zřízenu, můžete o ni požádat pomocí následujícího postupu.

Elektronická podatelna pro obec Popovice

Adresa pro elektronickou podatelnu:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pravidla potvrzování doručení datových zpráv:
Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je:
- zaručený elektronický podpis oprávněného zaměstnance obce
- datum a čas, kdy byla datová zpráva doručena
Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena.
 
Požadavky na elektronická podání:
Z podání musí být jasně zřejmé pro kterou obec popř. osobu je toto určeno.
Při použití jiných formátů nemusí být elektronická podatelna způsobilá takové podání přijmout.
Jednou e-mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání.
Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.

Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: (max. doba uplynutí od doručení zprávy do odeslání potvrzení)
Přijaté elektronické podání následně projde předepsanými kontrolami, např. z hlediska své čitelnosti, přítomnosti elektronického podpisu, přítomnosti viru, atd. O doručení podání na elektronickou podatelnu tato vyrozumí odesilatele emailovou zprávou (potvrzením) o přijetí podání. Do této zprávy pak budou vypsány identifikační údaje podání, její součástí bude též elektronický podpis zaměstnance podatelny a časový údaj kdy byla datová zpráva doručena. Maximální doba pro odeslání potvrzení o doručení zprávy elektronické podatelně je v pracovních dnech do 24 hodin. Ve dnech pracovního volna  a pracovního klidu počíná čas pro odeslání potvrzení o doručení datové zprávy elektronické podatelně běžet následující pracovní den po dni pracovního volna či pracovního klidu.
Neprojde-li podání některou z výše uvedených kontrol, nebude podatelnou přijato a v potvrzení pak bude uveden tento konkrétní důvod nepřijetí.
Pokud potvrzení o doručení datové zprávy odesílateli nebude doručeno ve výše  uvedeném čase, nebyla zpráva elektronické podatelně doručena.

Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:
1. Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB, CD). Nosič můžete doručit do podatelny obecního úřadu Popovice, Popovice 78, 257 02 Popovice, a to  ve středu 8:00-10:00 a 18:00-20:00
2. Prostřednictvím e-mailové zprávy i nepodepsané elektronickým podpisem, odeslané na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu):
*.TXT  (prostý text)
*.RTF  (dokument v textovém standardu RTF)
*.DOC (WORD)
*.WPD (602 TEXT)   
*.PDF  (dokument ve formátu Adobe Acrobat Reader®)

Postup v případě zjištění výskytu škodlivého kódu u přijaté datové zprávy:
Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý kód, není zpracovávána. Pokud z přijaté datové zprávy lze zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zaslán informativní email se zprávou, že doručená zpráva obsahovala virus, a proto není považována za řádně doručenou.


Elektronická podatelna je u obce zřízena za účelem možnosti přijímat a odesílat datové zprávy při korespondenci s občany nebo organizacemi České republiky, které za použití zaručeného elektronického podpisu požívají stejnou právní kvalifikaci, jako dokumenty v listinné formě, jež obsahují notářsky ověřený/é podpis/y.
Elektronická podatelna obce je určena pro příjem elektronických podání od občanů ČR a organizací ČR ve smyslu nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 496/2004 Sb. o elektronických podatelnách.
 

Není určena pro reklamní a nabídkové činnosti firem a jednotlivců.

Struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu podle vyhlášky č. 442/2006 Sb.

 

1. Název

Obec Popovice

2. Důvod a způsob založení

Obec Popovice v souladu s ústavním zákonem číslo 1/1993 Sb. (ústava České republiky) základním územním samosprávným územním společenstvím občanů.

Vznik a zánik obcí (měst) je v současném právním řádu České republiky upraven zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších právních předpisů. Podle § 1, odstavce 1, písmena a) zmíněného zákona jsou obcemi ty územní celky, které byly obcemi ke dni účinnosti zákona, tj. 24. listopadu 1990.

Obec je samostatně spravována zastupitelstvem.
1)obec jako právnická osoba
2) vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
3)Každá obec má svůj obecní úřad
4) v naší obci je to Obecní úřad Popovice.

1) zákon čís. 1/1993 Sb. (ústava ČR) článek 101
2) zákon čís. 40/1964 Sb. (občanský zákoník), § 18, odst. 1, písm. C)
3) zákon čís. 367/1990 Sb. (zákon o obcích), § 4, odst. 1
4) zákon čís. 367/1990 Sb. (zákon o obcích), §

3. Organizační struktura

Obec Popovice

 Zastupitelstvo

Ø  Finanční výbor

Ø  Kontrolní výbor

Ø  Kulturního a sociálního výboru

v Příspěvkové organizace

v Zřizované organizace podle jiného zákona

Ø  Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Popovice podle zákona č. 133/1985 Sb.

 

Organizační řád obce

Jednací řád OZ

4. Kontaktní spojení

Popovice 78
257 02 Popovice
Telefon: 317 796 619
Mobilní telefon: 608 350 950
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
WWW
: www.popoviceobec.cz
ID Datové schránky: 4cha8vy

4. 1 Kontaktní poštovní adresa

Popovice 78
257 02 Popovice
Kód adresy: 14380137

4. 2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Popovice 78
257 02 Popovice

4. 3 Úřední hodiny

středa  8.00 hod. - 10.00 hod.       18.00 hod. - 20.00 hod.

4. 4 Telefonní čísla

starosta: František Páv, 608 350 950
místostarosta: Jiří Voříšek

4. 5 Čísla faxu

subjekt nepoužívá fax

4. 6 Adresa internetové stránky

www.popoviceobec.cz

4. 7 Adresa e-podatelny

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

4. 8 Další elektronické adresy

subjekt nepoužívá další elektronické adresy

5. Případné platby lze poukázat

Česká spořitelna a.s., Tyršova 162  Benešov
číslo hlavního bankovního účtu pro styk s veřejností:
0320050349/0800
číslo účtu u ČNB pro styk s institucemi:
94-1014121/0710

6. IČ

00508411

7. DIČ

CZ00508411

8. Dokumenty

-

8.1 Seznamy hlavních dokumentů

Úřední deska 

Strategie obce Popovice

8.2 Rozpočet

Rozpočty

9. Žádosti o informace

Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů

Lhůty

  • Odkaz na zveřejněnou informaci - § 6 odst. l) - 7 dnů
  • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace - § 14 odst. 5, písm. b) - 7 dnů
  • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu - § 14 odst. 5, písm. c) - 7 dnů
  • Poskytnutí informace žadateli - § 14 odst. 5, písm. d) - 15 dnů
  • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů - § 14 odst. 7) - 10 dnů
  • Rozhodnutí o odvolání - § 16 odst. 3) - 15 dnů
  • Upřesnění žádosti o informaci žadatele - § 14 odst. 5, písm. a) - 30 dnů
  • Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací - § 16a odst. 3 – 30 dnů
  • Odvolání proti rozhodnutí - § 16 odst. 1) - 15 dnů

Termíny

  • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) - od 1. 1. 2001
  • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Kdo může o informaci požádat

  • informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat, proč o informaci žádá

Kdo informaci poskytne

  • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno

  • Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
  • Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.

Další omezení práva na informace

  • Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
  1. se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
  2. jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
  3. jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
  • Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
  1. jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
  2. ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
  3. by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
  • Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
  • Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
  1. probíhajícím trestním řízení,
  2. rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
  3. plnění úkolů zpravodajských služeb
  4. přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
  5. činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen "právo autorské"), je-li v držení
  1. provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
  2. škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
  3. knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
  4. Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
  5. kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.

Jak se o informaci žádá

Žádost o poskytnutí informace se podává

  1. ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
  2. písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.

Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Co musí písemná žádost obsahovat

  • označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj. že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
  • musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
  • musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
  • je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
  • musí z ní být patrno, o jakou informaci se žádá.
  • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
  1. brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
  2. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
  3. v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,

Jaký bude postup povinného subjektu

  • Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen "rozhodnutí o odmítnutí žádosti"), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
  • Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
  1. se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
  2. bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
  • Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.

Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví

  • pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
  • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

Komu se odvolání posílá

  • odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti

Kdo o odvolání rozhodne

  • odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
  • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

10. Příjem žádostí a dalších podání

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pravidla potvrzování doručení datových zpráv:

Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je:
- zaručený elektronický podpis oprávněného zaměstnance svazku obcí
- datum a čas, kdy byla datová zpráva doručena

Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena. 

Požadavky na elektronická podání:
Z podání musí být jasně zřejmé, pro kterou obec popř. osobu je toto určeno.
Při použití jiných formátů nemusí být elektronická podatelna způsobilá takové podání přijmout.
Jednou e-mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání.

Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.

 
Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: (max. doba uplynutí od doručení zprávy do odeslání potvrzení)

Přijaté elektronické podání následně projde předepsanými kontrolami, např. z hlediska své čitelnosti, přítomnosti elektronického podpisu, přítomnosti viru, atd. O doručení podání na elektronickou podatelnu tato vyrozumí odesilatele emailovou zprávou (potvrzením) o přijetí podání. Do této zprávy pak budou vypsány identifikační údaje podání, její součástí bude též elektronický podpis zaměstnance podatelny a časový údaj kdy byla datová zpráva doručena. Maximální doba pro odeslání potvrzení o doručení zprávy elektronické podatelně je v pracovních dnech do 24 hodin. Ve dnech pracovního volna a pracovního klidu počíná čas pro odeslání potvrzení o doručení datové zprávy elektronické podatelně běžet následující pracovní den po dni pracovního volna či pracovního klidu.

Neprojde-li podání některou z výše uvedených kontrol, nebude podatelnou přijato a v potvrzení pak bude uveden tento konkrétní důvod nepřijetí.

Pokud potvrzení o doručení datové zprávy odesílateli nebude doručeno ve výše uvedeném čase, nebyla zpráva elektronické podatelně doručena.

 

Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:
1. Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB, CD). Nosič můžete doručit do podatelny OÚ a to ve čtvrtek od 8:00 hod. do 10:00 hod. a od 18:00 hod. do 20:00 hod. a v pátek od 16:30 hod. do 18:30 hod.
2. Prostřednictvím e-mailové zprávy i nepodepsané elektronickým podpisem, odeslané na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu):
*.TXT (prostý text)
*.RTF (dokument v textovém standardu RTF)
*.DOC (WORD)
*.WPD (602 TEXT)  
*.PDF (dokument ve formátu Adobe Acrobat Reader®)

Postup v případě zjištění výskytu škodlivého kódu u přijaté datové zprávy:

Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý kód, není zpracovávána. Pokud z přijaté datové zprávy lze zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zaslán informativní email se zprávou, že doručená zpráva obsahovala virus, a proto není považována za řádně doručenou.

Elektronická podatelna je u obce zřízena za účelem možnosti přijímat a odesílat datové zprávy při korespondenci s občany nebo organizacemi České republiky, které za použití zaručeného elektronického podpisu požívají stejnou právní kvalifikaci, jako dokumenty v listinné formě, jež obsahují notářsky ověřený/é podpis/y.

Elektronická podatelna obce je určena pro příjem elektronických podání od občanů ČR a organizací ČR ve smyslu nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 496/2004 Sb. o elektronických podatelnách.

Není určena pro reklamní a nabídkové činnosti firem a jednotlivců.

11. Opravné prostředky

Co když orgán žádosti nevyhoví

Odvolání

  • Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
  • Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
  • Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
  • Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Stížnost

  • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
    1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
    2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
    4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
  • Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
  • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
    1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
    2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
  • O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
  • Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.

Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně, nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.

12. Formuláře

-

13. Popisy postupů – návody pro řešení životní situace

Návody pro řešení životních situací

14. Předpisy

-

14.1 Nejdůležitější používané předpisy

Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací).
  • zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony (Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem).
  • zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy).
  • zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
  • zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
  • zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
  • zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
  • zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
  • Platné obecně závazné vyhlášky
  • Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce

14.2 Vydané právní předpisy

Obec Popovice vydává mj. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.

Vyhlášky

Směrnice

15. Úhrady za poskytování informací

-

15. 1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.

16. Licenční smlouvy

-

16. 1 Vzory licenčních smluv

Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

16. 2 Výhradní licence

V současné době nejsou pro obec poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

Výroční zpráva za rok 2023

Výroční zpráva za rok 2022

Výroční zpráva za rok 2021

Výroční zpráva za rok 2020

Výroční zpráva za rok 2019

Webové stránky používají cookies., na web. stránkách běží scripty, které umožní vlastníkovi web. stránek získávat statistická data o uživatelích webu (např. Google Analytics, Facebook Pixel a SKlik). Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.

  Skrýt tuto informaci