Petroupim

Obecně závazná vyhláška obce Petroupim č. 1/ 2016

OBEC PETROUPIM

Obecně závazná vyhláška obce Petroupim č. 1/2016

o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Petroupim

Zastupitelstvo obce Petroupim se na svém zasedání dne 8. 4. 2016 usnesením č. 3/2016 usneslo vydat na základě §17 odst. 2 zákona č.185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,zákon o odpadech“), a v souladu s § 10 písm. d) a § 84 odst. 2 písm. h) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, (dále jen ,,zákon o obcích“), tuto obecně závaznou vyhlášku:

 

Čl. 1
Úvodní ustanovení

1) Tato obecně závazná vyhláška (dále jen ,,vyhláška“) stanovuje systém shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na území obce Petroupim, včetně nakládání se stavebním odpadem

Čl. 2

Třídění komunálního odpadu

1) Komunální odpad se třídí na složky

a) Biologické odpady
b) Papír
c) Plasty včetně PET lahví
d) Sklo
e) Kovy
f) Nebezpečné komunální odpady
g) Objemný odpad
h) Směsný komunální odpad

2) Směsným komunálním odpadem se rozumí zbylý komunální odpad po stanoveném vytřídění podle odstavce 1 písm. a), b), c), d), e), a f).

 

Čl. 3

Shromažďování tříděného odpadu

 

1) Tříděný odpad je shromažďován do zvláštních sběrných nádob.

2) Zvláštní sběrné nádoby jsou umístěny v Petroupimi, Petroupci a Sembratci.

3) Zvláštní sběrné nádoby jsou barevně odlišeny a označeny příslušnými nápisy:

a) Biologické odpady – kompostéry a kontejnery
b) Papír, barva modrá
c) Plasty, PET lahve, barva žlutá
d) Sklo, barva bílá a zelená
e) Kovy – kontejner

 4) Do zvláštních sběrných nádob je zakázáno ukládat jiné složky komunálních odpadů, než pro které jsou určeny.

 

Čl. 4
Sběr a svoz nebezpečných složek komunálního odpadu

 

1) Sběr a svoz nebezpečných složek komunálního odpadu je zajišťován minimálně dvakrát ročně jejich odebíráním na předem vyhlášených přechodných stanovištích přímo do zvláštních sběrných nádob k tomu sběru určených. Informace o sběru jsou zveřejňovány na úřední desce obecního úřadu.

2)Shromažďování nebezpečných složek komunálního odpadu podléhá požadavkům stanovených v čl. 3 odst. 4).

Čl. 5

Sběr a svoz objemného odpadu

1) Objemný odpad je takový odpad, který vzhledem ke svým rozměrům nemůže být umístěn do sběrných nádob (např. koberce, matrace, nábytek….).

2) Sběr a svoz objemného odpadu je zajišťován podle potřeby jeho odebíráním na předem vyhlášených přechodných stanovištích přímo do zvláštních sběrných nádob k tomu účelu určených. Informace o sběru jsou zveřejňovány na úřední desce obecního úřadu, výlepových plochách.

3) Objemný odpad lze také odevzdávat v místě zpětného odběru, které je umístěno ve skladu obecního úřadu.

4) Shromažďování objemného odpadu podléhá požadavkům stanovených v čl.3 odst.4).

Čl. 6

Shromažďování směsného komunálního odpadu

1) Směsný komunální odpad se shromažďuje do sběrných nádob. Pro účely této vyhlášky se sběrnými nádobami rozumějí:

a) typizované sběrné nádoby o objemu 110 litrů a 240 litrů určené ke shromažďování směsného komunálního odpadu
b) odpadkové koše, které jsou umístěny na veřejných prostranstvích v obci, sloužící pro odkládání drobného směsného komunálního odpadu

2) Stanoviště sběrných nádob je místo. Kde jsou sběrné nádoby trvale nebo přechodně umístěny za účelem dalšího nakládání se směsným komunálním odpadem oprávněnou osobou. Stanoviště sběrných nádob jsou individuální nebo společná pro více uživatelů.

Čl.7

Nakládání se stavebním odpadem

1) Stavebním odpadem se rozumí stavební a demoliční odpad. Stavební odpad není odpadem komunálním.

2) Stavební odpad lze použít, předat či odstranit pouze zákonem stanoveným způsobem.

3) Pro odložení stavebního materiálu je možné objednat kontejner, který bude přistaven a odvezen za úplatu.

Čl. 8

Závěrečná ustanovení

1) Nabytím účinnosti této vyhlášky se zrušuje Obecně závazná vyhláška obce č. 1/2008, o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na území obce Petroupim.

2) Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 24.4.2016

 

 

 

            

             Jana Fraňková – místostarosta                                                Jiří Černý - starosta

 

Obecně závazná vyhláška číslo 1/2015

Obecně závazná vyhláška obce Petroupim

č. 1/2015

kterou se stanoví část společného školského obvodu základní školy

 

Zastupitelstvo obce Petroupim na svém zasedání dne 4. května 2015 rozhodlo vydat na základě § 178 odst. 2 písm. c) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a v souladu s § 10 a § 84 odst. 2 písm. h) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, tuto obecně závaznou vyhlášku:

 

Článek I.

Základní ustanovení

Obec Petroupim je povinna zajistit podmínky pro plnění povinné školní docházky dětí s místem trvalého pobytu na jejím území. Vzhledem ke skutečnosti, že obec Petroupim nemá vlastní školské zařízení, byla uzavřena dohoda mezi obcí Petroupim a městem Benešov o vytvoření společného školského obvodu základní školy. Na základě takto uzavřené dohody je území obce Petroupim (části obce Petroupim, Petroupec a Sembratec) začleněno do školského obvodu následující spádové základní školy – příspěvkové organizace, jejímž zřizovatelem je město Benešov, IČO 002 31 401, se sídlem Masarykovo náměstí 100, 256 01 Benešov:

 Základní škola a mateřská škola Benešov, Na Karlově 372, 256 01 Benešov, se sídlem Na Karlově 372, 256 01 Benešov, IČO 750 33 054.

Článek II.

Účinnost

 Tato obecně závazná vyhláška nabývá účinnosti 01.06.2015.

 

Vyvěšeno: 5.5.2015

 

Sejmuto: 21.5.2015

Interní směrnice č. 1/2016 o postupech při zadávání veřejné zakázky

Interní směrnice
č. 1/2016

o postupech při zadávání veřejné zakázky
Obec Petroupim, Petroupim 74, 256 01 Benešov, IČ: 00232475

 

Článek 1
Dělení zakázky dle předmětu


a) na dodávky
b) na stavební práce
c) na služby

Článek 2
Dělení zakázky dle předpokládané hodnoty

Veřejné zakázky

dodávky/služby

stavební práce

Nadlimitní zakázky

nad finanční limit platného předpisu

nad finanční limit platného předpisu

Podlimitní zakázky

do finančního limitu platného předpisu

do finančního limitu dle platného předpisu

Malého rozsahu

do 2 000 000 Kč

do 6 000 000 Kč

 

Dělení zakázky malého rozsahu (dále ZMR) dle předpokládané hodnoty

a) ZMR 1. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH nepřesahuje 800 000 Kč.

b) ZMR 2. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH přesahuje 800 000 Kč a zároveň nepřesahuje 2 000 000 Kč u dodávek a služeb a v případě stavebních prací nepřesahuje 6 000 000 Kč.

Článek 3

Postupy a požadavky při zadávání zakázky

  1. Nadlimitní zakázky

         Zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách.

  1. Podlimitní zakázky

         Zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách.

  1. Zakázky malého rozsahu

a) Postup při zadávání zakázek ZMR 1. kategorie

Zadavatel vyzve osobně nebo písemně minimálně 1 zájemce o předložení nabídky. Nabídky (rozpočty) mohou být pořízeny z internetu či internetových obchodů. Forma nabídek písemná či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce. Zveřejnění pomocí úřední desky formou zápisu ze zasedání zastupitelstva nebo samostatně. Lhůta pro předložení nabídek není stanovena.

Minimální požadavky na obsah předložených nabídek:

  • identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
  • rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobně členěný),
  • splnění dalších požadavků pokud bude výzvou stanoveno.

b) Postup při zadávání zakázek ZMR 2. kategorie

Zadavatel vyzve osobně nebo písemně minimálně 3 zájemce o předložení nabídky. O výzvě provede zápis. Pro posouzení efektivnosti nabídky je možné předložit rozpočet získaný z internetu či internetového obchodu. Předložené nabídky mohou být vyhotoveny písemně či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce, pokud není ustanovena zvláštní výběrová komise. Zveřejnění pomocí úřední desky formou zápisu ze zasedání zastupitelstva, nebo samostatně. Lhůta pro podání nabídek minimálně 10 dní ode dne odeslání výzvy nebo uveřejnění oznámení.

Minimální požadavky na obsah předložených nabídek:

  • identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
  • rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobněji členěný),
  • nabídka musí obsahovat splnění základních kvalifikačních předpokladů dle § 53 zákona 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění,
  • splnění dalších požadavků pokud bude výzvou stanoveno.

 

Výsledek výběru nejlepší nabídky s odůvodněním bude zveřejněn v zápise ze zasedání zastupitelstva obce nebo v zápise výběrové komise, pokud byla ustanovena.

 

Článek 4

Výjimky z působnosti směrnice

a) Zadávání zakázek v souvislosti s živelní či jinou pohromou.
b) Zadávání zakázek ve výjimečných případech v souvislosti s urychleným řešením nečekané události (např. poruchy, opravy, škody na obecním majetku).
c) Zadávání zakázek podléhajících pravidlům dotačních fondů.
d) Zadávání zakázek na poskytnutí bankovního úvěru s předpokladem využití služeb peněžního ústavu, u kterého má obec zřízený běžný účet.
e) Zadávání zakázky do výše 200 000 Kč bez DPH, která je v kompetencích starosty
a místostarosty (dle Usnesení zastupitelstva obce č. 7/2011 ze dne 1.7.2011).

 

Článek 5

Závěrečná ustanovení

 
a) Zadavatel bude při výběru klást důraz na transparentnost, přiměřenost. Ve vztahu k dodavateli se bude ctít zásada rovného zacházení a zákaz diskriminace. Při výběru bude kladen důraz na efektivitu, hospodárnost a účelnost vynaložených prostředků.
b) Kritériem (pokud není stanoveno jinak) pro výběr zhotovitele a zadání zakázky bude ekonomická výhodnost nabídky.
c) Směrnice byla schválena OZ dne 8. 4. 2016

 

Článek 6

Účinnost

 

Směrnice nabývá účinnosti dne 8. 4. 2016

 

 

 

           
                                    místostarosta                                                                       starosta           

Czech Point

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT, je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan - veřejná správa. Czech POINT je asistovaným místem výkonu veřejné správy, kde každý může získat informace o údajích, které o něm vede stát v centrálních registrech a kde bude moci také učinit jakékoliv podání ke státu. Tato služba není určena k nahlížení do registrů, ale pouze k vystavení ověřeného výstupu z příslušného registru. Cílem projektu Czech POINT je vytvořit takovou službu pro komunikaci se státem a to prostřednictvím jednoho místa, kde bude možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.

Czech POINT a základní registry
Czech POINT pokračuje v přibližování výkonu státní správy občanům. Potvrzuje, že je nejpohodlnějším způsobem, jak z jediného místa komunikovat s úřady a institucemi. Kromě standardní škály služeb, rozšiřuje od 1. 7. 2012 svoji nabídku o výpisy ze základních registrů podle zákona č.111/2009 Sb., o základních registrech.
Občané tak mají možnost ověřit si údaje, které jsou o nich v registrech vedeny, úředníci pak mají prostřednictvím formulářů v části CzechPOINT@office přístup k referenčním údajům ze základních registrů.


Úřední hodiny:


Výpisy z veřejných evidencí:
- Obchodní rejstřík
- Živnostenský rejstřík
- Katastr nemovitostí

Výpisy z neveřejných evidencí:
- Rejstříku trestů
- Výpis z bodového hodnocení řidiče


Ceník: 
ceny za jednotlivé služby na stránkách https://www.czechpoint.cz/public/accord_posts/jaka-je-vyse-poplatku/


Jaké doklady mají žadatelé o výpis doložit:

Ověřené výpisy z veřejných evidencí:
U veřejných evidencí není ověřována totožnost žadatele. Žadatel je pouze povinen sdělit relevantní kritéria pro vyhledání svého požadavku.
Obchodní rejstřík – IČ subjektu
Živnostenský rejstřík – IČ podnikatele / fyzické osoby
Katastr nemovitostí – Název katastrálního území a číslo listu vlastnictví

Ověřené výpisy z neveřejných evidencí:
Rejstřík trestů
- Pro vydání ověřeného výpisu z RT je třeba podepsat písemnou žádost a doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká. K prokázání totožnosti přineste s sebou občanský průkaz nebo cestovní pas. Výpis z RT je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud nikdo žádá o výpis z RT v zastoupení, musí doložit i úřední ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost.
Výpis z bodového hodnocení řidiče - O výpis může zažádat pouze žadatel sám, nebo jím určený zmocněnec. Osoba, která na pracovišti Czech POINT o výpis žádá, musí mít platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas) a musí mít přiděleno rodné číslo. Nepovinně je možné v žádosti i udávat číslo řidičského průkazu.

http://www.czechpoint.cz/web/

CzechPOINT@home
Občané, kteří dávají přednost elektronické komunikaci, mají konečně možnost získat výpis z Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku a dalších rejstříků ISVS v elektronické podobě. Stačí mít aktivní datovou schránku. Pak už nemusíte chodit pro požadovaný výpis na kontaktní místo Czech POINT, výpis vám bude doručen do vaší datové schránky. Nabídka výpisů bude postupně doplňována v závislosti na změnách v legislativě ČR.

Více informací.

Pokud nemáte datovou schránku dosud zřízenu, můžete o ni požádat pomocí následujícího postupu.

Webové stránky používají cookies., na web. stránkách běží scripty, které umožní vlastníkovi web. stránek získávat statistická data o uživatelích webu (např. Google Analytics, Facebook Pixel a SKlik). Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.

  Skrýt tuto informaci