Interní směrnice č. 1/2016 o postupech při zadávání veřejné zakázky
- Podrobnosti
- Kategorie: Směrnice (Petroupim)
- Zveřejněno: 8. 4. 2016 12:45
- Napsal Petroupim
- Zobrazeno: 1990
Interní směrnice
č. 1/2016
o postupech při zadávání veřejné zakázky
Obec Petroupim, Petroupim 74, 256 01 Benešov, IČ: 00232475
Článek 1
Dělení zakázky dle předmětu
a) na dodávky
b) na stavební práce
c) na služby
Článek 2
Dělení zakázky dle předpokládané hodnoty
Veřejné zakázky |
dodávky/služby |
stavební práce |
Nadlimitní zakázky |
nad finanční limit platného předpisu |
nad finanční limit platného předpisu |
Podlimitní zakázky |
do finančního limitu platného předpisu |
do finančního limitu dle platného předpisu |
Malého rozsahu |
do 2 000 000 Kč |
do 6 000 000 Kč |
Dělení zakázky malého rozsahu (dále ZMR) dle předpokládané hodnoty
a) ZMR 1. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH nepřesahuje 800 000 Kč.
b) ZMR 2. kategorie, jejichž předpokládaná hodnota bez DPH přesahuje 800 000 Kč a zároveň nepřesahuje 2 000 000 Kč u dodávek a služeb a v případě stavebních prací nepřesahuje 6 000 000 Kč.
Článek 3
Postupy a požadavky při zadávání zakázky
- Nadlimitní zakázky
Zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách.
- Podlimitní zakázky
Zadávání zakázek bude provedeno dle aktuálního znění zákona o veřejných zakázkách.
- Zakázky malého rozsahu
a) Postup při zadávání zakázek ZMR 1. kategorie
Zadavatel vyzve osobně nebo písemně minimálně 1 zájemce o předložení nabídky. Nabídky (rozpočty) mohou být pořízeny z internetu či internetových obchodů. Forma nabídek písemná či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce. Zveřejnění pomocí úřední desky formou zápisu ze zasedání zastupitelstva nebo samostatně. Lhůta pro předložení nabídek není stanovena.
Minimální požadavky na obsah předložených nabídek:
- identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
- rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobně členěný),
- splnění dalších požadavků pokud bude výzvou stanoveno.
b) Postup při zadávání zakázek ZMR 2. kategorie
Zadavatel vyzve osobně nebo písemně minimálně 3 zájemce o předložení nabídky. O výzvě provede zápis. Pro posouzení efektivnosti nabídky je možné předložit rozpočet získaný z internetu či internetového obchodu. Předložené nabídky mohou být vyhotoveny písemně či v elektronické podobě. Efektivnost nabídek bude posouzena zastupitelstvem obce, pokud není ustanovena zvláštní výběrová komise. Zveřejnění pomocí úřední desky formou zápisu ze zasedání zastupitelstva, nebo samostatně. Lhůta pro podání nabídek minimálně 10 dní ode dne odeslání výzvy nebo uveřejnění oznámení.
Minimální požadavky na obsah předložených nabídek:
- identifikační údaje předkladatele nabídky (název, sídlo, IČ),
- rozpočet akce s uvedením konečné ceny (v případě stavebních prací podrobněji členěný),
- nabídka musí obsahovat splnění základních kvalifikačních předpokladů dle § 53 zákona 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění,
- splnění dalších požadavků pokud bude výzvou stanoveno.
Výsledek výběru nejlepší nabídky s odůvodněním bude zveřejněn v zápise ze zasedání zastupitelstva obce nebo v zápise výběrové komise, pokud byla ustanovena.
Článek 4
Výjimky z působnosti směrnice
a) Zadávání zakázek v souvislosti s živelní či jinou pohromou.
b) Zadávání zakázek ve výjimečných případech v souvislosti s urychleným řešením nečekané události (např. poruchy, opravy, škody na obecním majetku).
c) Zadávání zakázek podléhajících pravidlům dotačních fondů.
d) Zadávání zakázek na poskytnutí bankovního úvěru s předpokladem využití služeb peněžního ústavu, u kterého má obec zřízený běžný účet.
e) Zadávání zakázky do výše 200 000 Kč bez DPH, která je v kompetencích starosty
a místostarosty (dle Usnesení zastupitelstva obce č. 7/2011 ze dne 1.7.2011).
Článek 5
Závěrečná ustanovení
a) Zadavatel bude při výběru klást důraz na transparentnost, přiměřenost. Ve vztahu k dodavateli se bude ctít zásada rovného zacházení a zákaz diskriminace. Při výběru bude kladen důraz na efektivitu, hospodárnost a účelnost vynaložených prostředků.
b) Kritériem (pokud není stanoveno jinak) pro výběr zhotovitele a zadání zakázky bude ekonomická výhodnost nabídky.
c) Směrnice byla schválena OZ dne 8. 4. 2016
Článek 6
Účinnost
Směrnice nabývá účinnosti dne 8. 4. 2016
místostarosta starosta