Vyhláška o veřejném pořádku v obci Postupice č. 1/2001
- Podrobnosti
- Zveřejněno: 23. 1. 2017 13:50
Obecně závazná vyhláška č. 6/2019
o místním poplatku ze vstupného
Obecně závazná vyhláška č. 2/2019 o stanovení podmínek pro pořádání a průběh akcí typu technoparty a o zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku v souvislosti s jejich kokáním
o zákazu konzumace alkoholu a užívání návykových látek na veřejných prostranstvích
Obecně závazná vyhláška č. 1/2009
Územní působení vyhlášky
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT, je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan - veřejná správa. Czech POINT je asistovaným místem výkonu veřejné správy, kde každý může získat informace o údajích, které o něm vede stát v centrálních registrech a kde bude moci také učinit jakékoliv podání ke státu. Tato služba není určena k nahlížení do registrů, ale pouze k vystavení ověřeného výstupu z příslušného registru. Cílem projektu Czech POINT je vytvořit takovou službu pro komunikaci se státem a to prostřednictvím jednoho místa, kde bude možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.
Czech POINT a základní registry
Czech POINT pokračuje v přibližování výkonu státní správy občanům. Potvrzuje, že je nejpohodlnějším způsobem, jak z jediného místa komunikovat s úřady a institucemi. Kromě standardní škály služeb, rozšiřuje od 1. 7. 2012 svoji nabídku o výpisy ze základních registrů podle zákona č.111/2009 Sb., o základních registrech.
Občané tak mají možnost ověřit si údaje, které jsou o nich v registrech vedeny, úředníci pak mají prostřednictvím formulářů v části CzechPOINT@office přístup k referenčním údajům ze základních registrů.
Úřední hodiny:
Po 8,00-17,00
St 8,00-17,00
Pá 8,00-12,00
Výpisy z veřejných evidencí:
- Obchodní rejstřík
- Živnostenský rejstřík
- Katastr nemovitostí
Výpisy z neveřejných evidencí:
- Rejstříku trestů
- Výpis z bodového hodnocení řidiče
Ceník:
ceny za jednotlivé služby na stránkách https://www.czechpoint.cz/public/accord_posts/jaka-je-vyse-poplatku/
Jaké doklady mají žadatelé o výpis doložit:
Ověřené výpisy z veřejných evidencí:
U veřejných evidencí není ověřována totožnost žadatele. Žadatel je pouze povinen sdělit relevantní kritéria pro vyhledání svého požadavku.
Obchodní rejstřík – IČ subjektu
Živnostenský rejstřík – IČ podnikatele / fyzické osoby
Katastr nemovitostí – Název katastrálního území a číslo listu vlastnictví
Ověřené výpisy z neveřejných evidencí:
Rejstřík trestů - Pro vydání ověřeného výpisu z RT je třeba podepsat písemnou žádost a doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká. K prokázání totožnosti přineste s sebou občanský průkaz nebo cestovní pas. Výpis z RT je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud nikdo žádá o výpis z RT v zastoupení, musí doložit i úřední ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost.
Výpis z bodového hodnocení řidiče - O výpis může zažádat pouze žadatel sám, nebo jím určený zmocněnec. Osoba, která na pracovišti Czech POINT o výpis žádá, musí mít platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas) a musí mít přiděleno rodné číslo. Nepovinně je možné v žádosti i udávat číslo řidičského průkazu.
http://www.czechpoint.cz/web/
CzechPOINT@home
Občané, kteří dávají přednost elektronické komunikaci, mají konečně možnost získat výpis z Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku a dalších rejstříků ISVS v elektronické podobě. Stačí mít aktivní datovou schránku. Pak už nemusíte chodit pro požadovaný výpis na kontaktní místo Czech POINT, výpis vám bude doručen do vaší datové schránky. Nabídka výpisů bude postupně doplňována v závislosti na změnách v legislativě ČR.
Pokud nemáte datovou schránku dosud zřízenu, můžete o ni požádat pomocí následujícího postupu.
ÚP_text_OOP_1_2021.pdf
ÚP_text_odůvodnění_OOP_1_2021.pdf
VVURÚ_ÚP_Postupice_Optimized.pdf
1_VZČ_OOP.pdf
2_HV_jih_OOP.pdf
2_HV_východ_OOP.pdf
2_HV___západ_OOP.pdf
3_VPS___OOP_jih.pdf
3_VPS___OOP_východ.pdf
3_VPS___OOP_západ.pdf
o1_KOO___jih_OOP.pdf
o1_KOO___východ_OOP.pdf
o1_KOO___západ_OOP.pdf
o2_VSV_OOP.pdf
o3_ZPF__OOP_jih.pdf
o3_ZPF___OOP_východ.pdf
o3_ZPF___OOP_západ.pdf
Původní ÚPO Postupice byl schválen zastupitelstvem obce dne 19.6.2001. ÚPO včetně změn č. 1, č.2, č.3 a č.4 není k dispozici v elektronické podobě.
Je k nahlédnutí na OÚ Postupice nebo na MÚ Benešov - odbor výstavby.
o postupech při zadávání veřejné zakázky
Interní směrnice č. 1/2016
Obec Postupice jako provozovatel veřejného pohřebiště ("pohřebiště") podle § 16 odst. 1 zákona č. 256/2001 Sb.. o pohřebnictví a o změně některých zákonů ("zákon"), ve zněni zákona č. 179/2001 Sb. vydává , souladu s ustanovením § 19 citovaného zákona řád veřejného pohřebiště ("rád''), schválený Zastupitelstvem obce Postupice dne 18. 6. 2002.
Řád veřejného pohřebiště
1. Název |
Obec Postupice |
2. Důvod a způsob založení |
Obec Postupice v souladu s ústavním zákonem číslo 1/1993 Sb. (ústava České republiky) základním územním samosprávným územním společenstvím občanů. Vznik a zánik obcí (měst) je v současném právním řádu České republiky upraven zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších právních předpisů. Podle § 1, odstavce 1, písmena a) zmíněného zákona jsou obcemi ty územní celky, které byly obcemi ke dni účinnosti zákona, tj. 24. listopadu 1990. Obec je samostatně spravována zastupitelstvem. 1)obec jako právnická osoba 1) zákon čís. 1/1993 Sb. (ústava ČR) článek 101 |
3. Organizační struktura |
Ø Finanční výbor Ø Kontrolní výbor v Příspěvkové organizace Ø ZŠ a MŠ Postupice (vložit hypertextový odkaz na školu) v Zřizované organizace podle jiného zákona Ø Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Postupice podle zákona č. 133/1985 Sb. |
4. Kontaktní spojení |
Školní 154 |
4. 1 Kontaktní poštovní adresa |
Školní 154 |
4. 2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu |
Školní 154 |
4. 3 Úřední hodiny |
Po 8,00-17,00 |
4. 4 Telefonní čísla |
starosta: Ing. Jiří Sternberg, 603 819 651 |
4. 5 Čísla faxu |
subjekt nepoužívá fax |
4. 6 Adresa internetové stránky |
|
4. 7 Adresa e-podatelny |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
4. 8 Další elektronické adresy |
- |
5. Případné platby lze poukázat |
Komerční banka a.s., Tyršova 2077 Benešov |
6. IČ |
00232521 |
7. DIČ |
CZ00232521 |
8. Dokumenty |
- |
8.1 Seznamy hlavních dokumentů |
|
8.2 Rozpočet |
|
9. Žádosti o informace |
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů Lhůty
Termíny
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Kdo může o informaci požádat
Kdo informaci poskytne
Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno
Další omezení práva na informace
Jak se o informaci žádá Žádost o poskytnutí informace se podává
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Co musí písemná žádost obsahovat
Jaký bude postup povinného subjektu
Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví
Komu se odvolání posílá
Kdo o odvolání rozhodne
|
10. Příjem žádostí a dalších podání |
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je: Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena. Požadavky na elektronická podání: Z podání musí být jasně zřejmé, pro kterou obec popř. osobu je toto určeno. Při použití jiných formátů nemusí být elektronická podatelna způsobilá takové podání přijmout. Jednou e-mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání. Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání. Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: (max. doba uplynutí od doručení zprávy do odeslání potvrzení) Přijaté elektronické podání následně projde předepsanými kontrolami, např. z hlediska své čitelnosti, přítomnosti elektronického podpisu, přítomnosti viru, atd. O doručení podání na elektronickou podatelnu tato vyrozumí odesilatele emailovou zprávou (potvrzením) o přijetí podání. Do této zprávy pak budou vypsány identifikační údaje podání, její součástí bude též elektronický podpis zaměstnance podatelny a časový údaj kdy byla datová zpráva doručena. Maximální doba pro odeslání potvrzení o doručení zprávy elektronické podatelně je v pracovních dnech do 24 hodin. Ve dnech pracovního volna a pracovního klidu počíná čas pro odeslání potvrzení o doručení datové zprávy elektronické podatelně běžet následující pracovní den po dni pracovního volna či pracovního klidu. Neprojde-li podání některou z výše uvedených kontrol, nebude podatelnou přijato a v potvrzení pak bude uveden tento konkrétní důvod nepřijetí. Pokud potvrzení o doručení datové zprávy odesílateli nebude doručeno ve výše uvedeném čase, nebyla zpráva elektronické podatelně doručena. Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání: 1. Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB, CD). Nosič můžete doručit do podatelny OÚ a to v pondělí a středu od 8:00 hod. do 17:00 hod. a v pátek od 8:00 hod. do 12:00 hod. Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu): Postup v případě zjištění výskytu škodlivého kódu u přijaté datové zprávy: Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý kód, není zpracovávána. Pokud z přijaté datové zprávy lze zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zaslán informativní email se zprávou, že doručená zpráva obsahovala virus, a proto není považována za řádně doručenou. Elektronická podatelna je u obce zřízena za účelem možnosti přijímat a odesílat datové zprávy při korespondenci s občany nebo organizacemi České republiky, které za použití zaručeného elektronického podpisu požívají stejnou právní kvalifikaci, jako dokumenty v listinné formě, jež obsahují notářsky ověřený/é podpis/y. Elektronická podatelna obce je určena pro příjem elektronických podání od občanů ČR a organizací ČR ve smyslu nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 496/2004 Sb. o elektronických podatelnách. Není určena pro reklamní a nabídkové činnosti firem a jednotlivců. |
11. Opravné prostředky |
Co když orgán žádosti nevyhoví Odvolání
Stížnost
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně, nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno. |
12. Formuláře |
Prohlášení plátce poplatku za komunální odpad Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les Přihlášení k místnímu poplatku ze psů Žádost o poskytnutí příspěvku z rozpočtu obce na stavbu domácí čistírny odpadních vod |
13. Popisy postupů – návody pro řešení životní situace |
|
14. Předpisy |
- |
14.1 Nejdůležitější používané předpisy |
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
|
14.2 Vydané právní předpisy |
Obec Postupice vydává mj. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření. |
15. Úhrady za poskytování informací |
- |
15. 1 Sazebník úhrad za poskytování informací |
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy. |
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací |
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností. |
16. Licenční smlouvy |
- |
16. 1 Vzory licenčních smluv |
Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů |
16. 2 Výhradní licence |
V současné době nejsou pro obec poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. |
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. |
Výroční zpráva o poskytování informací za rok 2023 |
Adresa pro elektronickou podatelnu:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Pravidla potvrzování doručení datových zpráv:
Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je:
- zaručený elektronický podpis oprávněného zaměstnance obce
- datum a čas, kdy byla datová zpráva doručena
Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena.
Požadavky na elektronická podání:
Z podání musí být jasně zřejmé pro kterou obec popř. osobu je toto určeno.
Při použití jiných formátů nemusí být elektronická podatelna způsobilá takové podání přijmout.
Jednou e-mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání.
Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.
Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: (max. doba uplynutí od doručení zprávy do odeslání potvrzení)
Přijaté elektronické podání následně projde předepsanými kontrolami, např. z hlediska své čitelnosti, přítomnosti elektronického podpisu, přítomnosti viru, atd. O doručení podání na elektronickou podatelnu tato vyrozumí odesilatele emailovou zprávou (potvrzením) o přijetí podání. Do této zprávy pak budou vypsány identifikační údaje podání, její součástí bude též elektronický podpis zaměstnance podatelny a časový údaj kdy byla datová zpráva doručena. Maximální doba pro odeslání potvrzení o doručení zprávy elektronické podatelně je v pracovních dnech do 24 hodin. Ve dnech pracovního volna a pracovního klidu počíná čas pro odeslání potvrzení o doručení datové zprávy elektronické podatelně běžet následující pracovní den po dni pracovního volna či pracovního klidu.
Neprojde-li podání některou z výše uvedených kontrol, nebude podatelnou přijato a v potvrzení pak bude uveden tento konkrétní důvod nepřijetí.
Pokud potvrzení o doručení datové zprávy odesílateli nebude doručeno ve výše uvedeném čase, nebyla zpráva elektronické podatelně doručena.
Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:
1. Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB, CD). Nosič můžete doručit do podatelny obce Postupice, Školní 154, 257 01 Postupice, a to v pondělí a středu od 8:00 do 17:00 a v pátek od 8:00 do 12:00 hod.
2. Prostřednictvím e-mailové zprávy i nepodepsané elektronickým podpisem, odeslané na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu):
*.TXT (prostý text)
*.RTF (dokument v textovém standardu RTF)
*.DOC (WORD)
*.WPD (602 TEXT)
*.PDF (dokument ve formátu Adobe Acrobat Reader®)
Postup v případě zjištění výskytu škodlivého kódu u přijaté datové zprávy:
Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý kód, není zpracovávána. Pokud z přijaté datové zprávy lze zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zaslán informativní email se zprávou, že doručená zpráva obsahovala virus, a proto není považována za řádně doručenou.
Elektronická podatelna je u obce zřízena za účelem možnosti přijímat a odesílat datové zprávy při korespondenci s občany nebo organizacemi České republiky, které za použití zaručeného elektronického podpisu požívají stejnou právní kvalifikaci, jako dokumenty v listinné formě, jež obsahují notářsky ověřený/é podpis/y.
Elektronická podatelna obce je určena pro příjem elektronických podání od občanů ČR a organizací ČR ve smyslu nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 496/2004 Sb. o elektronických podatelnách.
Není určena pro reklamní a nabídkové činnosti firem a jednotlivců.