Ostředek

BIOODPAD - kontejner

BIOLOGICKY ROZLOŽITELNÝ ODPAD

Mezi bioodpad PATŘÍ: 

  • odpady katalogového čísla 20 02 01 a 20 01 08, 
  • tráva, plevel, květiny, seno, sláma, zbytky rostlin, 
  • zbytky ovoce a zeleniny, slupky, spadané ovoce, 
  • čajový a kávový odpad, zbytky obilovin, 
  • listí, piliny, dřevní štěpka z větví stromů a keřů, 
  • popel ze spáleného dřeva, 
  • zemina z květin, drny se zeminou, 
  • podestýlka z chovu drobných zvířat

 

Mezi bioodpad NEPATŘÍ: 

  • směsný komunální odpad, 
  • zbytky jídel, 
  • uhynulá zvířata, 
  • pleny, 
  • exkrementy masožravých zvířat, 
  • odřezky masa, kostí, 
  • sáčky z vysavače, 
  • stavební suť, 
  • všechny další biologicky nerozložitelné odpady

 

Děkujeme

OÚ Ostředek

Přistavení kontejnerů na velkoobjemový odpad a odvoz nebezpečného odpadu v Ostředku v roce 2024

Vážení spoluobčané,

 

kontejner na velkoobjemový odpad a možnost odložení nebezpečného odpadu bude v roce 2024 opět ve dvou termínech:

- od pátku 26. 4. do neděle 28. 4. 2024

- od pátku 27. 9. do neděle 29. 9. 2024

Kontejnery budou odvezeny vždy v pondělí.

V pondělí také proběhne svoz nebezpečného odpadu, který se odkládá vedle kontejnerů na velkoobjemový odpad.

 

Kontejner bude přistaven v Ostředku u ČOV u rybníka (pod zámkem) - brána bude pro občany obcí Ostředek, Třemošnice, Mžižovice, Bělčice, Všechvaty a Vráž otevřena v určitou provozní dobu, která bude předem oznámena.

V pátek v ranních hodinách v čase cca od 8 do 9 hod. bude kontejner přistaven v Třemošnici na návsi. Poté bude přesunut do Ostředka. Pokud obyvatelé Třemošnice nevyužijí kontejner v čase, kdy bude umístěn v Třemošnici, mohou odpad odevzdat v Ostředku behem provozní doby naše sběrného místa u ČOV u rybníka.

 

OÚ Ostředek

 Co do kontejnerů PATŘÍ:

  • Velkoobjemový odpad: starý nábytek - skříně, postele, stoly, židle, křesla, aj.(z lepených desek nebo dřevotřísky ne ze surového dřeva), koberce, linolea, matrace apod., zdravotní keramika (umyvadla, záchody, aj.). Předměty z plastu, kovu, papíru, surového dřeva je potřeba třídit do kontejnerů na separovaný odpad

Nebezpečné odpady nepatří do kontejnerů - odkládejte VEDLE velkoobjemových kontejnerů:

  • Elektrická zařízení: velké domácí spotřebiče (chladničky, mrazničky, pračky, myčky, elektrická topidla, radiátory, klimatizační zařízení, aj.), malé domácí spotřebiče (vysavače, žehličky, kávovary, budíky, aj.), zařízení informačních technologií a telekomunikační zařízení (velké sálové počítače, servery, tiskárny, osobní počítače, kalkulačky, telefony, aj.), spotřebitelská zařízení (TV, videokamery, aj.), osvětlovací zařízení (kompaktní zářivky, vysokotlaké výbojové světelné zdroje, aj.), elektrické a elektronické nástroje (vrtačky, šicí stroje, pily, aj.), hračky a vybavení pro volný čas a sporty ( el. vláčky nebo soupravy závodních autíček, videohry, aj.).
  • Nebezpečný odpad: čisticí prostředky (pro WC,odpady, na leštění nábytku, prací a bělicí prostředky, chemikálie pro provoz a údržbu bazénů, aj.), automobilové prostředky (motorové oleje, autobaterie, čističe karburátorů, brzdové a převodové kapaliny, nemrznoucí směsi, aj.), zahradnické potřeby (herbicidy, insekticidy, fungicidy, mořidla, aj.), domácí pesticidy (prostředky pro deratizaci, protimolové tablety a spreje, repelenty a spreje proti obtížnému hmyzu, aj.), odpady z domácí dílny (lepidla a tmely, barvy a laky, ředidla a rozpouštědla, fotochemikálie, odstraňovače barev a laků, aj.). Každý z těchto uvedených výrobků má určité specifické vlastnosti, které mohou ohrozit bezpečnost a zdraví pracovníků nakládajících s odpady, nebo znehodnotit složení komunálního odpadu z hlediska dalšího možného využití nebo ohrozit kvalitu podzemních vod, ovzduší a půdy v případě nesprávného nakládání s odpadem.

 Do velkoobjemových kontejnerů NELZE ukládat ZEMINY, SUTĚ a ETERNIT.

 

POZOR!!!

V žádném případě NEDÁVEJTE do velkoobjemových kontejnerů ani vedle nich PNEUMATIKY!

S platností od 1. ledna 2020 nemohou být přijímány pneumatiky do Centra komplexního nakládání s odpady v Čáslavi Proto se pneumatiky nesmí odkládat v rámci svozu nebezpečného odpadu.

Koneční uživatelé je musí likvidovat individuálně v místech zpětného odběru

Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech, stanovil povinnost výrobcům pneumatik zřídit místa zpětného odběru. Místa zpětného odběru pneumatik musí být stejně dostupná jako místa prodeje pneumatik, což znamená, že se musí jednat také o místa veřejně přístupná. Místa zpětného odběru musí být viditelně označena a zpětný odběr musí probíhat bez nároku na úplatu (zdarma), bez vázanosti na koupi nové pneumatiky či jiné služby a nesmí nadměrně zatěžova konečného uživatele. Výrobce musí pneumatiky od konečného uživatele odebírat bez rozdílu jejich značky nebo typu.

V současné době funguje v České republice kolektivní systém ELT Management Company Czech Republic s.r.o. (ELTMA)

Sběrná místa

Kontejnery na textil, obuv a hračky

Vážení spoluobčané,

v obcích Ostředek a Třemošnici byli rozmístěny dva kontejnery na textil, obuv a hračky. 

 

V Ostředku u restaurace

Kontejner textil Ostředek restaurace

 

V Třemošnici u bývalé prodejny

Kontejner textil Třemošnice

Co patří x nepatří do nebezpečných odpadů a do kontejnerů na velkoobjemový odpad

Važení spoluobčané, níže najde informace k nebezpečnému a velkoobjemovému odpadu

 Co do kontejnerů PATŘÍ:

  • Velkoobjemový odpad: skříně, postele, stoly, židle, křesla, aj.(z lepených desek nebo dřevotřísky ne ze surového dřeva), koberce, linolea, matrace apod., zdravotní keramika (umyvadla, záchody, aj.). Předměty z plastu, kovu, papíru, surového dřeva je potřeba třídit do kontejnerů na separovaný odpad

Nebezpečné odpady nepatří do kontejnerů - odkládejte VEDLE velkoobjemových kontejnerů:

  • Elektrická zařízení: velké domácí spotřebiče (chladničky, mrazničky, pračky, myčky, elektrická topidla, radiátory, klimatizační zařízení, aj.), malé domácí spotřebiče (vysavače, žehličky, kávovary, budíky, aj.), zařízení informačních technologií a telekomunikační zařízení (velké sálové počítače, servery, tiskárny, osobní počítače, kalkulačky, telefony, aj.), spotřebitelská zařízení (TV, videokamery, aj.), osvětlovací zařízení (kompaktní zářivky, vysokotlaké výbojové světelné zdroje, aj.), elektrické a elektronické nástroje (vrtačky, šicí stroje, pily, aj.), hračky a vybavení pro volný čas a sporty ( el. vláčky nebo soupravy závodních autíček, videohry, aj.).
  • Nebezpečný odpad: čisticí prostředky (pro WC,odpady, na leštění nábytku, prací a bělicí prostředky, chemikálie pro provoz a údržbu bazénů, aj.), automobilové prostředky (motorové oleje, autobaterie, čističe karburátorů, brzdové a převodové kapaliny, nemrznoucí směsi, aj.), zahradnické potřeby (herbicidy, insekticidy, fungicidy, mořidla, aj.), domácí pesticidy (prostředky pro deratizaci, protimolové tablety a spreje, repelenty a spreje proti obtížnému hmyzu, aj.), odpady z domácí dílny (lepidla a tmely, barvy a laky, ředidla a rozpouštědla, fotochemikálie, odstraňovače barev a laků, aj.). Každý z těchto uvedených výrobků má určité specifické vlastnosti, které mohou ohrozit bezpečnost a zdraví pracovníků nakládajících s odpady, nebo znehodnotit složení komunálního odpadu z hlediska dalšího možného využití nebo ohrozit kvalitu podzemních vod, ovzduší a půdy v případě nesprávného nakládání s odpadem.

 Do velkoobjemových kontejnerů nelze ukládat zeminy a sutě, eternit, lepenku a skelnou vatu.

 

POZOR!!!

V žádném případě NEDÁVEJTE do velkoobjemových kontejnerů ani vedle nich PNEUMATIKY!

S platností od 1. ledna 2020 nemohou být přijímány pneumatiky do Centra komplexního nakládání s odpady v Čáslavi Proto se pneumatiky nesmí odkládat v rámci svozu nebezpečného odpadu.

Koneční uživatelé je musí likvidovat individuálně v místech zpětného odběru

Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech, stanovil povinnost výrobcům pneumatik zřídit místa zpětného odběru. Místa zpětného odběru pneumatik musí být stejně dostupná jako místa prodeje pneumatik, což znamená, že se musí jednat také o místa veřejně přístupná. Místa zpětného odběru musí být viditelně označena a zpětný odběr musí probíhat bez nároku na úplatu (zdarma), bez vázanosti na koupi nové pneumatiky či jiné služby a nesmí nadměrně zatěžova konečného uživatele. Výrobce musí pneumatiky od konečného uživatele odebírat bez rozdílu jejich značky nebo typu.

V současné době funguje v České republice kolektivní systém ELT Management Company Czech Republic s.r.o. (ELTMA)

Sběrná místa

Kontejnery na separovaný odpad - stanoviště

Vážení spoluobčané, 

chtěli bychom Vás touto cestou požádat, abyste tříděný odpad vhazovali pouze do nádob k tomu určených a nenechávali odpad vedle kontejnerů. Odpad poházený kolem kontejnerů znečišťuje naší vesnici

Předem děkujeme za pochopení

OU Ostředek

Kontejnerová stání pro separovaný odpad

Třemošnice - náves
- 1x popelnice na jedlé tuky
- 1x kontejner na BIO odpad
- 1x kontejner na sklo
- 1x kontejner na kovy
- 2x kontejner na papír
- 2x kontejner na plast
- 1x kontejner na textil, boty a hračky

Bělčice- u rybníka
- 2x kontejner na BIO odpad
- 1x kontejner na sklo
- 1x kontejner na plast

Mžížovice- náves
- 1x kontejner na BIO odpad
- 1x kontejner na sklo
- 1x kontejner na papír
- 1x kontejner na plast

Ostředek - u bytovek
- 2x kontejner na BIO odpad
- 1x kontejner na sklo
- 2x kontejner na papír
- 3x kontejner na plast
- 1x kontejner na kovy

Ostředek - u Šramotů, čp. 63
- 1x kontejner na BIO odpad
- 1x kontejner na sklo
- 1x kontejner na papír
- 2x kontejner na plast
- 1x kontejner na kovy

Ostředek - u ČOV pod zámkem
- 1x popelnice na jedlé tuky
- 1x kontejner na BIO odpad
- 1x kontejner na papír
- 1x kontejner na plast

Ostředek - cesta Za vsí (pod Schovánkovými)
- 2x kontejner na BIO odpad
- 1x kontejner na plast
- 1x kontejner na papír

Ostředek - u hřbitova
- 1x kontejner na BIO odpad
- 2x kontejner na komunální odpad

Ostředek - v Kačinkách
- 1x kontejner na BIO odpad
- 1x kontejner na plas
- 1x kontejner na papír

Ostředek - slepá ulice u křižovatky na Mžížovice (nad čp.110)
- 1x kontejner na BIO odpad

Všechvaty - křižovatka
- 1x kontejner na komunální odpad

Třemošnice - náves
Tremosnice naves

Kontejner textil Třemošnice

Bělčice- u rybníka
Belcice naves

Mžížovice- náves
Mžižovice náves

Ostředek - u bytovek
Ostredek u bytovek

Ostředek - u Šramotů, čp. 63
Ostredek u Šramotu cp 63

Ostředek - u ČOV pod zámkem
Ostredek u COV pod zamkem

Ostředek - cesta Za vsí (pod Schovánkovými)
Kontejnery stání Ostředek Cesta za vsí

Ostředek - u hřbitova
Ostredek u hrbitova

Ostředek - v Kačinkách
Ostredek Kacinky

Ostředek - slepá ulice u křižovatky na Mžížovice (nad čp.110)
slepa ulice u cp 110 u krizovatky na Mzizovice

Všechvaty - křižovatka
Vsechvaty krizovatka

Třídění odpadu - použité rostlinné oleje

Do sběrné nádoby:

PATŘÍ:                     - přepálený rostlinný olej a tuk v pevně uzavřených a neporušených PET lahvích.

 

NEPATŘÍ:   - směsný (komunální) odpad

                        - živočišné tuky (sádlo, lůj)

                        - motorový olej

                        - plast (krom lahví s olejem)

                        - sklo

                        - papír

                        - nápojové kartony (europack)

                        - Baterie, elektromateriál

                        - textil a obuv

                        - biologický odpad

                        - zdravotnický materiál

 

Pokyny při úniku oleje:

Pokud zjistíte únik oleje:

  1. Stabilizujte nádobu pro přímý únik oleje z nádoby

  2. Zasypte postižené místo savým materiálem (písek)
     
  3. Oznamte vzniklou situaci na uvedená telefonní čísla:
    1. Firma Libor Černohlávek – 777 113 306
       
    2. Obecní úřad 
       
    3. Tísňovou linku 112 – (nahlaste rozlití použitého rostlinného oleje – kód odpadu 20 01 25)

Přeplněné kontejnery na bioodpad

Vážení spoluobčané,

prosíme, nepřeplňujte kontejnery na bioodpad. Jejich vyprazdňování je pak velmi problematické a může dojít k jejich poškození jako v úterý v Bělčicích.

 

Děkujeme za pochopení

OÚ Ostředek

Struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu podle vyhlášky č. 442/2006 Sb.

1. Název

Obec Ostředek

2. Důvod a způsob založení

Obec Ostředek v souladu s ústavním zákonem číslo 1/1993 Sb. (ústava České republiky) základním územním samosprávným územním společenstvím občanů.

Vznik a zánik obcí (měst) je v současném právním řádu České republiky upraven zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších právních předpisů. Podle § 1, odstavce 1, písmena a) zmíněného zákona jsou obcemi ty územní celky, které byly obcemi ke dni účinnosti zákona, tj. 24. listopadu 1990.

Obec je samostatně spravována zastupitelstvem.

1) obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
2) obec jako právnická osoba, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
3) obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
4) obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
5) Každá obec má svůj obecní úřad
6) v naší obci je to Obecní úřad Ostředek

Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě přislušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.

1) zákon čís. 1/1993 Sb. (ústava ČR) článek 101
2) zákon čís. 40/1964 Sb. (občanský zákoník), § 18, odst. 1, písm. C)
3) zákon čís. 367/1990 Sb. (zákon o obcích), § 4, odst. 1
4) zákon čís. 367/1990 Sb. (zákon o obcích), §

3. Organizační struktura

Obec Ostředek

Zastupitelstvo

-  Finanční výbor

-  Kontrolní výbor

-  Komise přestupková

-  Příspěvkové organizace

 

Zřizované organizace podle jiného zákona - organizační složky:

  Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Ostředek podle zákona č. 133/1985 Sb.

  Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Třemošnice podle zákona č. 133/1985 Sb.

  Obecní knihovna

  Organizační řád obce Ostředek

  Jednací řád zastupitelstva obce Ostředek

4. Kontaktní spojení

 

  > 4.1 Kontaktní poštovní adresa

Ostředek 60
257 24 Chocerady
Kód adresy: 2991161

  > 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Ostředek 60
257 24 Chocerady

  > 4.3 Úřední hodiny

pondělí 18.00 hod. - 19.00 hod.
středa  18.00 hod. - 19.00 hod.
pátek   10.00 hod. – 11.30 hod. (jen podatelna)

  > 4.4 Telefonní čísla

starosta: Ing. Marek Škvor, 602 659 720
1. místostarosta: Blanka Svobodová
2. místostarosta: Mgr. Pavel Zeman

pevná linka: 317 795 437

  > 4.5 Datová schránka

rs3bgk5

  > 4.6 Adresa internetové stránky

www.ouostredek.cz

  > 4.7 Adresa e-podatelny

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

  > 4.8 Další elektronické adresy

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

5. Případné platby lze poukázat

Česká spořitelna a.s., Tyršova 162  Benešov
číslo hlavního bankovního účtu pro styk s veřejností:
0320104319/0800
číslo účtu u ČNB pro styk s institucemi:
94-2711121/0710

6. IČ

00232424

7. DIČ

CZ00232424, Obec není plátcem DPH

8. Dokumenty

 

  > 8.1 Seznamy hlavních dokumentů

Úřední deska

Vyhlášky

Program rozvoje obce Ostředek na období 2020-2027

Akční plán obce Ostředek na rok 2021

Plán rozvoje sportu 2019 - 2028

  > 8.2 Rozpočet

Rozpočty

9. Žádosti o informace

1. Osobní podání: na obecním úřadě v době úředních hodin (Po, St - mezi 18 a 19 hod.) nebo na podatelně (Pá - 10:00 - 11:30hod.).

2. Telefonické podání: +420317795437, +420602659720 

3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně

4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., nebo poštou na adresu: Obecní úřad Ostředek, Ostředek 60, 257 24 Chocerady

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Formulář: Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb

10. Příjem žádostí a dalších podání

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na obecním úřadě v době úředních hodin (Po, St - mezi 18 a 19 hod.) nebo na podatelně (Pá - 10:00 - 11:30hod.).

Telefonické podání: +420317795437, +420602659720 

Poštou na adresu: Obecní úřad Ostředek, Ostředek 60, 257 24 Chocerady

Elektronicky na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Elektronicky datovou schránkou: rs3bgk5

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Ostředek, Ostředek 60, 257 24 Chocerady
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Pravidla potvrzování doručení datových zpráv:

Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je:
- zaručený elektronický podpis oprávněného zaměstnance svazku obcí
- datum a čas, kdy byla datová zpráva doručena

Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena. 

Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:

  1. Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB, CD). Nosič můžete doručit do podatelny OÚ a to v pondělí a ve středu od 18:00 hod. do 19:00 hod. a v pátek od 10:00 hod do 11:30 hod.
  2. Prostřednictvím e-mailové zprávy i nepodepsané elektronickým podpisem, odeslané na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu):
*.TXT  (prostý text)
*.RTF  (dokument v textovém standardu RTF)
*.DOC (WORD)
*.WPD (602 TEXT)  
*.PDF  (dokument ve formátu Adobe Acrobat Reader®)

11. Předpisy

 

  > 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

Obecně závazné vyhlášky

Důležité zákony a vyhlášky

Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje:

Zákon Popis
ústavní zák. č. 1/1993 Sb. Ústava České republiky
usnesení č. 2/1993 Sb. Listina základních práv a svobod
zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím
zákon č. 500/2004 Sb. Správní řád
zákon č. 128/2000 Sb. O obcích
zákon č. 72/2012 Sb. O obcích - změny z r. 2012
zákon č. 133/2000 Sb. O evidenci obyvatel a rodných číslech
zákon č. 565/1990 Sb. O místních poplatcích
zákon č. 183/2006 Sb. Stavební zákon
zákon č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník
zákon č. 90/2012 Sb. O obchodních společnostech a družstvech
zákon č. 134/2016 Sb. O veřejných zakázkách
zákon č. 250/2000 Sb. O rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
... kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákon
O zpracování osobních údajů
...kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zpracování osobních údajů
zákon č. 99/2019 Sb. O přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací

  > 11.2 Vydané právní předpisy

Obec Ostředek vydává mj. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.

Vyhlášky

Směrnice

 

12. Úhrady za poskytování informací

-

  > 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

Sazebník úhrad za poskytování informací

  > 12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.

13. Licenční smlouvy

-

  > 13.1 Vzory licenčních smluv

Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

  > 13. 2 Výhradní licence

V současné době nejsou pro obec poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

Výroční zprava za rok 2023

Výroční zprava za rok 2022

Výroční zprava za rok 2021

Výroční zprava za rok 2020

Výroční zpráva za rok 2019

Výroční zpráva za rok 2018

Výroční zpráva za rok 2017

Výroční zpráva za rok 2016

Výroční zpráva za rok 2015

 

 

Webové stránky používají cookies., na web. stránkách běží scripty, které umožní vlastníkovi web. stránek získávat statistická data o uživatelích webu (např. Google Analytics, Facebook Pixel a SKlik). Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací.

  Skrýt tuto informaci