1. Název
|
Obec Ostředek
|
2. Důvod a způsob založení
|
Obec Ostředek v souladu s ústavním zákonem číslo 1/1993 Sb. (ústava České republiky) základním územním samosprávným územním společenstvím občanů.
Vznik a zánik obcí (měst) je v současném právním řádu České republiky upraven zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších právních předpisů. Podle § 1, odstavce 1, písmena a) zmíněného zákona jsou obcemi ty územní celky, které byly obcemi ke dni účinnosti zákona, tj. 24. listopadu 1990.
Obec je samostatně spravována zastupitelstvem.
1) obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce 2) obec jako právnická osoba, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu 3) obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající 4) obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech 5) Každá obec má svůj obecní úřad 6) v naší obci je to Obecní úřad Ostředek
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě přislušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
1) zákon čís. 1/1993 Sb. (ústava ČR) článek 101 2) zákon čís. 40/1964 Sb. (občanský zákoník), § 18, odst. 1, písm. C) 3) zákon čís. 367/1990 Sb. (zákon o obcích), § 4, odst. 1 4) zákon čís. 367/1990 Sb. (zákon o obcích), §
|
3. Organizační struktura
|
Obec Ostředek
- Zastupitelstvo
- Finanční výbor
- Kontrolní výbor
- Komise přestupková
- Příspěvkové organizace
Zřizované organizace podle jiného zákona - organizační složky:
Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Ostředek podle zákona č. 133/1985 Sb.
Jednotka sboru dobrovolných hasičů Obce Třemošnice podle zákona č. 133/1985 Sb.
Obecní knihovna
Organizační řád obce Ostředek
Jednací řád zastupitelstva obce Ostředek
|
4. Kontaktní spojení
|
|
> 4.1 Kontaktní poštovní adresa
|
Ostředek 60 257 24 Chocerady Kód adresy: 2991161
|
> 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
|
Ostředek 60 257 24 Chocerady
|
> 4.3 Úřední hodiny
|
pondělí 18.00 hod. - 19.00 hod. středa 18.00 hod. - 19.00 hod. pátek 10.00 hod. – 11.30 hod. (jen podatelna)
|
> 4.4 Telefonní čísla
|
starosta: Ing. Marek Škvor, 602 659 720 1. místostarosta: Blanka Svobodová 2. místostarosta: Mgr. Pavel Zeman
pevná linka: 317 795 437
|
> 4.5 Datová schránka
|
rs3bgk5
|
> 4.6 Adresa internetové stránky
|
www.ouostredek.cz
|
> 4.7 Adresa e-podatelny
|
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
|
> 4.8 Další elektronické adresy
|
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
|
5. Případné platby lze poukázat
|
Česká spořitelna a.s., Tyršova 162 Benešov číslo hlavního bankovního účtu pro styk s veřejností: 0320104319/0800 číslo účtu u ČNB pro styk s institucemi: 94-2711121/0710
|
6. IČ
|
00232424
|
7. DIČ
|
CZ00232424, Obec není plátcem DPH
|
8. Dokumenty
|
|
> 8.1 Seznamy hlavních dokumentů
|
Úřední deska
Vyhlášky
Program rozvoje obce Ostředek na období 2020-2027
Akční plán obce Ostředek na rok 2021
Plán rozvoje sportu 2019 - 2028
|
> 8.2 Rozpočet
|
Rozpočty
|
9. Žádosti o informace
|
1. Osobní podání: na obecním úřadě v době úředních hodin (Po, St - mezi 18 a 19 hod.) nebo na podatelně (Pá - 10:00 - 11:30hod.).
2. Telefonické podání: +420317795437, +420602659720
3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., nebo poštou na adresu: Obecní úřad Ostředek, Ostředek 60, 257 24 Chocerady
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Formulář: Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb
|
10. Příjem žádostí a dalších podání
|
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na obecním úřadě v době úředních hodin (Po, St - mezi 18 a 19 hod.) nebo na podatelně (Pá - 10:00 - 11:30hod.).
Telefonické podání: +420317795437, +420602659720
Poštou na adresu: Obecní úřad Ostředek, Ostředek 60, 257 24 Chocerady
Elektronicky na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Elektronicky datovou schránkou: rs3bgk5
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na Obecním úřadě
- Poštou na adresu Obecní úřad Ostředek, Ostředek 60, 257 24 Chocerady
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Pravidla potvrzování doručení datových zpráv:
Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je: - zaručený elektronický podpis oprávněného zaměstnance svazku obcí - datum a čas, kdy byla datová zpráva doručena
Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena.
Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:
- Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB, CD). Nosič můžete doručit do podatelny OÚ a to v pondělí a ve středu od 18:00 hod. do 19:00 hod. a v pátek od 10:00 hod do 11:30 hod.
- Prostřednictvím e-mailové zprávy i nepodepsané elektronickým podpisem, odeslané na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu): *.TXT (prostý text) *.RTF (dokument v textovém standardu RTF) *.DOC (WORD) *.WPD (602 TEXT) *.PDF (dokument ve formátu Adobe Acrobat Reader®)
|
11. Předpisy
|
|
> 11.1 Nejdůležitější používané předpisy
|
Důležité zákony a vyhlášky
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje:
|
> 11.2 Vydané právní předpisy
|
Obec Ostředek vydává mj. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Vyhlášky
Směrnice
|
12. Úhrady za poskytování informací
|
-
|
> 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
|
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
Sazebník úhrad za poskytování informací
|
> 12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
|
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
|
13. Licenční smlouvy
|
-
|
> 13.1 Vzory licenčních smluv
|
Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
|
> 13. 2 Výhradní licence
|
V současné době nejsou pro obec poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
|
14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
|
Výroční zprava za rok 2023
Výroční zprava za rok 2022
Výroční zprava za rok 2021
Výroční zprava za rok 2020
Výroční zpráva za rok 2019
Výroční zpráva za rok 2018
Výroční zpráva za rok 2017
Výroční zpráva za rok 2016
Výroční zpráva za rok 2015
|