Obecně závazná vyhláška č.1/2023
- Podrobnosti
- Zveřejněno: 2. 1. 2024 11:00
Oznámení o vyhlášení právního předpisu OZV 1-2023.pdf
Oznámení o vyhlášení právního předpisu OZV 1-2023.pdf
č.4/2019
kterou se stanovuje část společného školského obvodu základní a mateřské školy
Obecně závazná vyhláška č. 2/2018
o nočním klidu
č. 2/2015
kterou se stanovuje část společného školského obvodu základních škol
Obecně závazná vyhláška č. 1/1998
o závazných částech územního plánu sídelního útvaru
Mrač v plenkách
První zmínky o Mrači pochází z roku 1318, z dob, kdy zde na tvrzišti zbudovaném na podlouhlém vejčitém pahrbku sídlil nechvalně známý lapka Zdislav z Mrače. Jeho předkové tu však pobývali na dřevěném hrádku již v polovině 13. století. Z toho se dochovalo již jen tvrziště v podobě dvou pahorků, příkopu a valů, které je nejenom pro Mrač velmi významným dokladem dávné historie, způsobu života a úrovně osídlení této lokality. Proto je celý areál také zapsán jako registrovaná kulturní památka.
S druhou mračskou tvrzí, již si tehdejší majitel postavil dále od někdejšího sídla Zdislavova, na nejnižším konci vyvýšeniny, nad potokem, je spojován už další rod, jehož příslušníci náleželi k panské šlechtě, ke známým Benešovicům. Jako první z nových majitelů se uvádí Beneš z Lopřetic seděním na Mrači (konce 14. století). Majitelé se pak často měnili.
Místní poplatky za komunální odpad stanovené Obecně závaznou vyhláškou obce Mrač č. 2/2023, o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství (viz.sekce Obecně závazné vyhlášky).
Místní poplatky ze psů stanovené Obecně závaznou vyláškou obce Mrač č. 3/2019 o místním poplatku ze psů (viz. sekce Obecně závazné vyhlášky).
MÍSTNÍ POPLATKY PRO ROK 2024
SPLATNOST DO 29.2.2024
KOMUNÁLNÍ ODPAD:
Poplatek za 1 osobu s trvalým pobytem: 1200,- Kč/rok
Poplatek za nemovitost bez trvalého pobytu: 1200,- Kč/rok
Osoba trvale samostatně žijící
a současně dosaženého věku 65 let 800,-Kč/rok
Poplatek je možno uhradit ve dvou stejných splátkách, přičemž první splátka musí být uhrazena do 29.2.2024 a druhá splátka do 30.9.2024.
UPOZORŇUJEME:
Svozová nádoba musí být označena pouze jednou platnou svozovou známkou určenou pro daný rok, obsah nádoby a pravidelnost svozu.
Do 29.2.2024 je platná známka z předchozího roku 2023, případně musí být vylepená nová známka platná pro rok 2024.
POPLATEK ZA PSA:
poplatek za psa: 200,- Kč/rok
za druhého a dalšího psa: 200,- Kč/rok
poplatek za psa, držitele staršího 65 let: 100,- Kč/rok
za druhého a dalšího psa, držitele, staršího 65 let: 100,- Kč/rok
MÍSTNÍ POPLATKY JE NUTNO UHRADIT DO 29.2.2024
ÚHRADA: pokladna OÚ Mrač
Pondělí: 8 – 12 14 - 17 hod.
Středa: 8 – 12 14 - 17 hod.
Čtvrtek: 8 – 12 hod.
na číslo účtu: 320 100 369/0800
bankovním převodem nebo platbou přes internetové bankovnictví
variabilní symbol: (číslo popisné, evidenční)
https://platby-sc.cz/obec/benesov/mrac
(po zaplacení převodem - známky k vyzvednutí na OÚ)
Odhlášení psa
Přiznání k místnímu poplatku za psa
Žádost o povolení kácení dřevin rostousích mimo les
Zásady poskytnutí daru příspěvek kanalizace
Příloha č.1 zásad poskytnutí daru
Darovací smlouva příspěvek kanalizace
Žádost o poskytnutí daru příspěvek kanalizace
Provozní řád obecního sálu a zasedací místnosti Mrač č.p. 14
Půjčení sálu - zasedací místnosti - v budově Obecního úřadu v Mrači
Adresa pro elektronickou podatelnu:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Pravidla potvrzování doručení datových zpráv:
Doručení datové zprávy se odesilateli potvrzuje, pokud je možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení je:
- zaručený elektronický podpis oprávněného zaměstnance obce
- datum a čas, kdy byla datová zpráva doručena
Pokud potvrzení doručení datové zprávy nedojde, zpráva nebyla doručena.
Požadavky na elektronická podání:
Z podání musí být jasně zřejmé pro kterou obec popř. osobu je toto určeno.
Při použití jiných formátů nemusí být elektronická podatelna způsobilá takové podání přijmout.
Jednou e-mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání.
Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.
Pravidla potvrzování doručení datových zpráv: (max. doba uplynutí od doručení zprávy do odeslání potvrzení)
Přijaté elektronické podání následně projde předepsanými kontrolami, např. z hlediska své čitelnosti, přítomnosti elektronického podpisu, přítomnosti viru, atd. O doručení podání na elektronickou podatelnu tato vyrozumí odesilatele emailovou zprávou (potvrzením) o přijetí podání. Do této zprávy pak budou vypsány identifikační údaje podání, její součástí bude též elektronický podpis zaměstnance podatelny a časový údaj kdy byla datová zpráva doručena. Maximální doba pro odeslání potvrzení o doručení zprávy elektronické podatelně je v pracovních dnech do 24 hodin. Ve dnech pracovního volna a pracovního klidu počíná čas pro odeslání potvrzení o doručení datové zprávy elektronické podatelně běžet následující pracovní den po dni pracovního volna či pracovního klidu.
Neprojde-li podání některou z výše uvedených kontrol, nebude podatelnou přijato a v potvrzení pak bude uveden tento konkrétní důvod nepřijetí.
Pokud potvrzení o doručení datové zprávy odesílateli nebude doručeno ve výše uvedeném čase, nebyla zpráva elektronické podatelně doručena.
Adresa pro fyzické doručování nosičů s elektronickou formou podání:
1. Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB, CD). Nosič můžete doručit do podatelny obce Mrač, Mrač 14, 257 21 Poříčí nad Sázavou, a to v úředních hodinách.
2. Prostřednictvím e-mailové zprávy i nepodepsané elektronickým podpisem, odeslané na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Formáty datových zpráv (formát přílohy e-mailu):
*.TXT (prostý text)
*.RTF (dokument v textovém standardu RTF)
*.DOC (WORD)
*.WPD (602 TEXT)
*.PDF (dokument ve formátu Adobe Acrobat Reader®)
Postup v případě zjištění výskytu škodlivého kódu u přijaté datové zprávy:
Datová zpráva, u které byl zjištěn škodlivý kód, není zpracovávána. Pokud z přijaté datové zprávy lze zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zaslán informativní email se zprávou, že doručená zpráva obsahovala virus, a proto není považována za řádně doručenou.
Elektronická podatelna je u obce zřízena za účelem možnosti přijímat a odesílat datové zprávy při korespondenci s občany nebo organizacemi České republiky, které za použití zaručeného elektronického podpisu požívají stejnou právní kvalifikaci, jako dokumenty v listinné formě, jež obsahují notářsky ověřený/é podpis/y.
Elektronická podatelna obce je určena pro příjem elektronických podání od občanů ČR a organizací ČR ve smyslu nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 496/2004 Sb. o elektronických podatelnách.
Není určena pro reklamní a nabídkové činnosti firem a jednotlivců.
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT, je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan - veřejná správa. Czech POINT je asistovaným místem výkonu veřejné správy, kde každý může získat informace o údajích, které o něm vede stát v centrálních registrech a kde bude moci také učinit jakékoliv podání ke státu. Tato služba není určena k nahlížení do registrů, ale pouze k vystavení ověřeného výstupu z příslušného registru. Cílem projektu Czech POINT je vytvořit takovou službu pro komunikaci se státem a to prostřednictvím jednoho místa, kde bude možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů.
Czech POINT a základní registry
Czech POINT pokračuje v přibližování výkonu státní správy občanům. Potvrzuje, že je nejpohodlnějším způsobem, jak z jediného místa komunikovat s úřady a institucemi. Kromě standardní škály služeb, rozšiřuje od 1. 7. 2012 svoji nabídku o výpisy ze základních registrů podle zákona č.111/2009 Sb., o základních registrech.
Občané tak mají možnost ověřit si údaje, které jsou o nich v registrech vedeny, úředníci pak mají prostřednictvím formulářů v části CzechPOINT@office přístup k referenčním údajům ze základních registrů.
Úřední hodiny:
Po 8-12 14-17
St 8-12 14-17
Čt 8-12
Výpisy z veřejných evidencí: Výpisy z neveřejných evidencí:
- Obchodní rejstřík - Rejstříku trestů
- Živnostenský rejstřík - Výpis z bodového hodnocení řidiče
- Katastr nemovitostí
Ceník:
ceny za jednotlivé služby na stránkách https://www.czechpoint.cz/public/accord_posts/jaka-je-vyse-poplatku/
Jaké doklady mají žadatelé o výpis doložit:
Ověřené výpisy z veřejných evidencí:
U veřejných evidencí není ověřována totožnost žadatele. Žadatel je pouze povinen sdělit relevantní kritéria pro vyhledání svého požadavku.
Obchodní rejstřík - IČ subjektu
Živnostenský rejstřík - IČ podnikatele / fyzické osoby
Katastr nemovitostí - Název katastrálního území a číslo listu vlastnictví
Ověřené výpisy z neveřejných evidencí
Rejstřík trestů - Pro vydání ověřeného výpisu z RT je třeba podepsat písemnou žádost a doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká. K prokázání totožnosti přineste s sebou občanský průkaz nebo cestovní pas. Výpis z RT je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud nikdo žádá o výpis z RT v zastoupení, musí doložit i úřední ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost.
Výpis z bodového hodnocení řidiče - O výpis může zažádat pouze žadatel sám, nebo jím určený zmocněnec. Osoba, která na pracovišti Czech POINT o výpis žádá, musí mít platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas) a musí mít přiděleno rodné číslo. Nepovinně je možné v žádosti i udávat číslo řidičského průkazu.
CzechPOINT@home
Občané, kteří dávají přednost elektronické komunikaci, mají konečně možnost získat výpis z Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku a dalších rejstříků ISVS v elektronické podobě. Stačí mít aktivní datovou schránku. Pak už nemusíte chodit pro požadovaný výpis na kontaktní místo Czech POINT, výpis vám bude doručen do vaší datové schránky. Nabídka výpisů bude postupně doplňována v závislosti na změnách v legislativě ČR.
Pokud nemáte datovou schránku dosud zřízenu, můžete o ni požádat pomocí následujícího postupu.
Záchranná služba: 155
Lékařská pohotovost Benešov: 317 756 485
Nemocnice Rudolfa a Stefanie Benešov: ústředna: 317 756 111
potovost pro dospělé - interna pavilon E: 317 756 338
po - pá = 16:00 - 20:00, so + ne + svátky = 08:00 - 18:00
pohotovost pro dospělé - chirudgie pavilon CH: 317 756 227, 317 756 254
po - pá = 15:30 - 07:00, so + ne = pohotovost 24 h
dětská lékařská pohotovostní služba - pavilon E: 317 756 253
po - pá = 16:00 - 20:00, so + ne + svátky = 08:00 - 18:00
Poliklinika Benešov Malé náměstí: 317 722 192
Hasiči: 150
Policie: 158
Policie Čerčany: 974 871 720
Psí útulek - Strnadice u Maršovic: 317 835 190
Útulek pro psy a kočky - Naděje pro 4 packy - Opřetice u Bystřice: 608 277 306
Psí hotel - Doubravice u Přestavlk: 605 261 161, 602 366 207
Veterinární lékař Mrač: 317 779 298
Veterinární lékař Pyšelka (u Čerčan): 603 942 336
Poruchy:
VHS Benešov - při poruše čerpadla: 840 205 206, 321 389 190
- při poruše dodávky vody: 840 205 206
ČEZ Distribuce, a.s. - bezplatná linka pro hlášení poruch: 800 850 860
Služby:
Pošta Poříčí nad Sázavou: 954 225 721
pracovní doba: PO 10:00 - 12:00, 13:00 - 18:00
ÚT 08:00 - 12:00, 13:00 - 16:00
ST 10:00 - 12:00, 13:00 - 18:00
ČT 08:00 - 12:00, 13:00 - 16:00
PÁ 08:00 - 12:00, 13:00 - 16:00
SO Zavřeno NE Zavřeno
Pošta Benešov u Prahy: 954 225 601
pracovní doba: PO 08:00 - 18:00
ÚT 08:00 - 18:00
ST 08:00 - 18:00
ČT 08:00 - 18:00
PÁ 08:00 - 18:00
SO 08:00 - 12:00 NE Zavřeno
Odvoz jímky: 732 974 626, 603 242 362
Základní škola a metršká škola Poříčí nad Sázovu:
Základní škola:317 779 110, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Školní jídelna: 317 779 335
Mateřská škola:317 779 101, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.